Cultivarea nemuririi (II)

 

de Henry B. Lin

Este bine să experimentăm câţiva ani Micul Circuit Ceresc înainte de a trece la faza următoare de creare a Marelui Circuit Ceresc. Aceasta se datorează faptului că avem nevoie de un qi mult mai puternic, măcar pentru faptul că qi trebuie să parcurgă o rută mai lungă în decursul unei singure respiraţii. Cu cât vei circula mai mult qi-ul pe Micul Circuit Ceresc cu atât va fi qi-ul tău mai puternic şi cu atât sunt şanse mai mari să creezi cu succes Marele Circuit Ceresc. Trebuie să reţii că totul trebuie să vină în mod natural, deoarece numai rezultatele obţinute în acest mod îţi vor aduce beneficii permanente.

Timpul exact necesar în această etapă pentru cultivarea Micului Circuit Ceresc depinde de cultivatorii individuali. Acesta variază între unu şi douăzeci de ani, în funcţie de cât de perseverenţi sunteţi, câte ore vă antrenaţi în fiecare zi şi de starea de sănătate. După  experimentarea Micului Circuit Ceresc veţi observa multe schimbări. De obicei rezerva de qi din interiorul corpului se va întări, dantian-ul vostru va fi plin de qi şi va vibra involuntar, iar ciclul respiraţiei voastre se va prelungi semnificativ.

Dacă practicaţi zilnic constant veţi fi capabili să experimentaţi minunatul fenomen al aerului circulând în abdomenul inferior, de 36 de ori în sens orar şi de 36 ori în sens antiorar. Asta arată că „marea de qi” (Qihai) a fost considerabil adâncită şi lărgită. În plus, acest fenomen este foarte util în procesul auto-vindecării. Cel mai minunat lucru este apariţia scurtă, bruscă a unei raze de lumină între sprâncene.  Această lumină este atât de luminoasă încât poate lumina o cameră întreagă. Acestea sunt semne bune care arată că este timpul să treceţi la etapa următoare de cultivare a nemuririi, crearea Marelui Circuit Ceresc şi rafinarea qi-ului în spiritul primordial.

Pentru a trece la nivelul următor se practică tehnica Marelui Circuit Ceresc, circularea qi-ului din tălpile picioarelor până în creştetul capului şi înapoi. La Micul Circuit Ceresc se adaugă porţiunea picioarelor. Ca peste tot în practica qigong, principiul călăuzitor este naturaleţea şi perseverenţa. Nu este permis să ne forţăm. Cu siguranţă că nu vreţi să ajutaţi nişte plante să crească forţându-le creşterea şi trăgându-le în sus, de rădăcini, din pământ. Făcând astfel veţi ucide tinerele plante. Mai degrabă fiţi răbdători şi lăsaţi timpul să lucreze în favoarea voastră la fel ca în cazul Micului Circuit Ceresc.

Deschiderea Marelui Circuit Ceresc se numeşte „comuniunea dintre cer şi pământ”, cerul indicând capul, iar pământul indicând picioarele. Când această orbită este creată în corp, sunteţi destul de înaintaţi pe calea rafinării qi-ului în spirit. Puteţi, conştient şi datorită voinţei vostre, să direcţionaţi qi-ul în orice parte a corpului pentru a vă vindeca pe voi sau pe alţii. Puteţi folosi acest qi şi pentru  pentru a vă apăra sau pentru a ataca, cum se întâmplă în artele marţiale chineze.

Pentru auto-vindecare sau auto-apărare, tot ce trebuie să faceţi este să direcţionaţi qi-ul spre părţi specifice ale corpului, că este vorba de cap, degete, organe interne sau abdomen. Dacă aveţi o durere de stomac, puteţi direcţiona qi spre această zonă pentru a o vindeca. Dacă-l direcţionaţi spre cap, puteţi sparge pietre sau cărămizi cu capul. Dacă-l direcţionaţi în degete puteţi sta cu capul în jos sprijinindu-vă doar în două degete. Dacă direcţionaţi qi-ul în abdomen puteţi suporta o lovitură foarte puternică în abdomen.

Pentru a vindeca sau ataca pe alţii trebuie să fiţi capabil să eliberaţi qi din corpul vostru, prin ochi, degete sau prin palme. Acest procedeu este numit wai qi sau „emisia de qi” în artele marţiale chinezeşti. Emisia de qi este utilizată cu succes la diagnosticul medical, anestezii, vindecare şi în artele marţiale. Bineînţeles că cineva care intenţionează să cultive nemurirea este sfătuit să nu emită qi în afara corpuli său, pentru că asta înseamnă pierderea de qi.

Marele Circuit Ceresc este instrumentul cu care se rafinează qi-ul în spirit, deschiderea sa permiţând trecerea la nivelul următor al cultivării nemuririi. Din nou, durata acestei etape variază în funcţie de individ, depinde de mulţi factori precum biochimia individuală, gradul de concentrare şi nu în mică măsură, dacă aveţi un ajutor în preajmă. Pentru a scurta durata acestei etape şi în special pentru a proteja elixirul intern deja format, este vital să reduceţi mişcărila voastre corporale la minim în această etapă de cultivare. Asta înseamnă să aveţi un ajutor sau un prieten în care să aveţi încredere. Aveţi nevoie de el pentru a vă ajuta cu necesităţile vieţii zilnice, chiar dacă în acest stadiu acestea sunt minimale comparativ cu cele ale oamenilor obişnuiţi. Cultivarea nemuririi necesită ca în această finală a practicii, să reduceţi mişcările corporale la minimul posibil şi să uitaţi complet de toate problemele lumeşti şi de necesităţile zilnice. Aceasta vă permite să vă conservaţi energia vitală, să vă focalizaţi atenţia cât de mult este posibil pe nemurire şi să acceleraţi venirea marelui moment final.

De obicei, unele schimbări fizice comune se vor petrece în această etapă semnalând sosirea marelui moment când spiritul este complet rafinat şi cineva este gata să-şi unească spiritul cu natura. Aceste schimbări includ vibraţia involuntară şi tremurarea corpului, o senzaţie de ardere în rinichi, o bolboroseală în abdomenul inferior şi aerul bătând în ambele urechi. Cel mai semnificativ este că veţi vedea o minge luminoasă de mărimea unui bob apărând brusc în inima voastră, rămânând pentru un moment acolo şi luminând toate organele interne înainte de a cădea încet înapoi în dantian-ul din abdomenul inferior. Aceasta este o evidenţă clară că elixirul intern a fost creat. Chinezii antici au numit acest fenomen „gravidanţa masculină” deoarece se formează ceva în abdomenul inferior la fel ca un fetus în uterul mamei. De fapt, această minge luminoasă este elixirul intern pentru care ai practicat atât de mult timp. Apariţia sa vă deschide spre etapa finală pe calea spre nemurire, unirea spiritului cu natura. Sunt posibile şi alte schimbări fiziologice în etapa rafinării qi-ului spre spirit.

Deşi elixirul intern este creat, el nu este suficient de puternic să se unească cu Taiji, sau natura. Este nevoie de timp pentru ca elixirul intern să fie întărit şi purificat. În această etapă respiraţia voastră devine mai slabă şi este practic inexistentă. Acceptaţi totul ca fiind natural şi niciodată nu folosiţi forţa. Fiţi răbdător aşteptând momentul final să vină.

În această etapă de unire a spiritului vostru cu natura, corpul vostru se întoarce la cel al unui copil, plin de cel mai dorit qi şi spirit primordial. Cu cât trece timpul, vei observa apariţia unei mingi luminoase de mărimea unui bob între sprâncene. Când această minge luminoasă apare a treia oară, este un semn că elixirul intern este perfect şi că trebuie să încetaţi „focul” folosit la rafinarea sa.

Procesul rafinării materialelor în lumea fizică necesită de obicei focul. Qigong-ul este în mod logic legat de foc, deoarece este mijlocul prin care se rafinează esenţa în qi şi qi-ul în spirit. Intensitatea conştiinţei cu care ghidezi qi-ul să circule în corp este subînţeles ca fiind intensitatea şi temperatura focului. Cu cât eşti mai conştient, cu atât mai puternic este focul.

După ce „lumina soarelui a răsărit de trei ori” este obligatoriu să încetezi să ghidezi qi-ul cu mintea. Altfel, elixirul intern, deja perfect, va fi vătămat. Trebuie să permiţi qi-ului să meargă pe calea sa fără nicio ghidare sau interferenţă. De asemenea, niciun fel de mîncare nu este permis cu excepţia salivei tale. Tot ce trebuie să faci este fii răbdător şi să aştepţi ultima chemare a naturii. În cuvinte simple, asta înseamnă momentul morţii, dar moartea în sensul foarte special din lumea xiutao.

Este semnificativ că fondatorii chinezi au numit întregul proces al cultivării nemuririi ca „adunarea medicamentelor”, referindu-se la jing, qi, shen, „cele trei comori ale vieţii”, care este chiar substanţa cu ajutorul căreia se pune fundaţia nemuririi. Conform chinezilor antici, cele trei comori ale vieţii nu sunt numai principalele medicamente pentru toate bolile, dar de asemenea sunt medicamentele vitale pentru vindecarea vieţii muritoare. În sens absolut, fără cele trei comori nu există niciun tratament medical, iar fără cele trei comori nu există de asemenea nicio nemurire.

Deşi există o interdependenţă strânsă între cele trei comori ale vieţii, există o gradare a importanţei lor în cultivarea nemuririi. Adunarea doar a jing-ului nu-l poate face pe cineva nemuritor, şi nici al qi-ului. Doar adunarea finală a spiritului shen poate schimba lucrurile. Dar totuşi, nu există spirit fără qi, şi nici qi fără jing. De aici rezultă necesitatea trinităţii comorilor vieţii, numite şi „cele trei lumini ale vieţii”.

Jing-ul este vital pentru sănătate şi longevitate, dar nu este materialul ultim cu care putem să ne unim cu natura pentru ca cineva să poată deveni nemuritor. Ci mai degravă este materialul brut, neprelucrat, necesar pentru a fi rafinat în qi, o comoară de un nivel superior în trilogia nemuririi. În acest sens, jing-ul este materialul de bază în cultivarea lui Dao. Din punct fiziologic toate fiinţele vii au un metabolism. Dar şi jing-ul nu face o excepţie. Dacă nu este rafinat şi conservat într-o formă care durează mai mult, jing-ul va muri rapid. Acesta este motivul pentru care cultivatorii nemuririi trebuie să-l rafineze în qi într-o manieră controlată. Într-adevăr timpul este viaţă pentru un cultivator al nemuririi. În plus, jing-ul poate fi irosit voluntar, în timpul actului sexual sau pierdut involuntar în timpul în care ne gândim la sex sau poate ieşi din corp fără ca nici măcar să observăm aceasta.

Cum este posibil asta? Sunt multe moduri prin care jing-ul poate ieşi din corpul nostru. De exemplu, procesul urinării este o asemenea gaură de scurgere a jing-ului. Noi luăm ca adevărat faptul că tractul urinar este separat de tractul genital, astfel că cele două considerăm că nu pot interfera. Dar de fapt urinarea este modul cel mai obişnuit prin care se pierde jing, chiar dacă cantitatea pierdută de fiecare dată este foarte mică. Deoarece noi trebuie să urinăm frecvent, efectul cumulativ al acestei pierderi de-a lungul anilor poate fi semnificativ. (Acesta este motivul acelui exerciţiu foarte simplu de qigong pe care trebuie să-l facem în timpul urinării!) Altă gaură de scurgere este să ne gândim la sex sau să citim sau să privim ilustraţii sau filme despre sex. Înţelepţii chinezi aseamănă gândirea despre sex sau dorinţa sexuală cu focul şi jing-ul cu apa. Această imagine sugerează că procesul gândirii sexuale este precum fierberea apei deasupra focului. Cu cât măreşti focul, cu atât căldura creşte şi apa se evaporă mai rapid. Exact asta se întâmplă dacă ne permitem să ne gândim la sex sau la pornografie. Este posibil ca să nu existe orgasm în urma acesto activităţi şi totuşi pierderea de jing este inevitabilă.

Deoarece jing-ul este o substanţă vitală pentru producţia de qi, iar cantitatea şi calitatea jing-ul determină calitatea şi cantitatea de qi pe care o obţinem, asta înseamnă că pentru a cultiva nemurirea, cu cât avem mai mult jing şi este mai de calitate, cu atât este mai probabil să atingem acest scop al nemuririi. Deoarece viaţa este scurtă şi producţia naturală a estenţei în corpul nostru este scăzută, are sens să conservăm esenţa jing şi să o rafinăm în qi şi să o facem cât mai degrabă cu putinţă. Astfel, conservarea jing-ul devine provocarea principală pentru cei devotaţi atingerii nemuririi. Asta înseamnă mult mai mult decât evitarea sexului şi pronografiei, deşi abstinenţa de la actul sexual este un aspect crucial al xiutao.

Pentru majoritatea oamenilor, în special pentru tineri, această provocare poate fi uriaşă, datorită puterii năucitoare a libidoului asupra vieţii umane. Orice tip de persuasiune şi nicio descriere a căsătoriilor eşuate nu poate convinge o persoană tânără de la a se căsători. Într-adevăr, sexul este o capcană puternică construită de natură pentru continuarea speciilor. Chiar şi pentru vârstnici care şi-au pierdut abilitatea fizică de a mai face sex, nu este o sarcină uşoară să nu se mai gândească la sex. Carnea lor este slabă, dar mintea lor încă mai doreşte. Este important să subliniem că această minte doritoare este o altă cale de scurgere prin care se pierde jing şi este dăunătoare sănătăţii, deşi majoritatea oamenilor nu este conştientă de asta. Doar cei care au văzut prin ea şi au înţeles Calea naturii pot uita de ea.

Bineînţeles că, să vezi prin viaţă nu înseamnă să trăieşti şi treci prin viaţă. Cu cât eşti mai ghinionist şi mai frustrat pe viaţă, cu atât este mai probabil să găseşti un învăţător bun. Prin asta înţeleg un învăţător al vieţii care va fi capabil să-ţi spună despre esenţele vieţii, dezgolite de toate vanităţile şi gloria. Cu cât înveţi mai mult despre filozofia vieţii, cu atât aflând vei ajunge mai rapid la marea realizare că totul este vanitate în această viaţă temporară. Dao începe cu efortul propriu auto-impus de a nu te uita la bărbaţi şi femei frumoase sau să asculţi muzică decadentă. Când poţi deveni surd şi orb la tentaţiile externe, eşti deja pe calea spre longevitate, dacă nu chiar a nemuririi.

Deşi dorinţele şi tentaţiile sexuale sunt cele mai mari obstacole în calea nemuririi, nici inabilitatea fizică de a putea face sex nu este bună. Motivul este că persoanele impotente au o lipsă de esenţă vitală, necesară în cultivarea nemuririi. Prin urmare, oamenii impotenţi nu au nicio speranţă în obţinerea nemuririi. Ei trebuie să se vindece prima dată de boala lor înainte de a încerca să urmeze  calea nemuririi, altfel toate eforturile lor vor fi în van.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: