Jing, Qi, Shen

(de pe site-ul yijinjing.ro)

Se folosesc adesea termenii jingqishen în fel de fel de discuții, articole sau în instrucțiunile pentru practică, cu toate acestea adevărata lor înțelegere este ceva mai dificilă și, la fel ca orice concept din evoluția spirituală, înțelesul se modifică pe măsură ce evoluăm.

Explicațiile de mai jos sunt – în mod evident – potrivite pentru practicanții începători.

Rafinarea energiilor

Se spune că metoda rafinării energiilor este aceea de a rafina corpul (sau jing) în qi, de a rafina qi-ul în shen și de a rafina shen-ul în vid. Practic prin acest gen de cultivare consumăm una din resurse pentru a întări și a dezvolta altă resursă. În mod evident, amplificarea cât mai mare și rafinarea vidului reprezintă scopul ultim al evoluției spirituale.

Atunci când vorbim de vid în fapt vorbim de spiritul nemuritor care pare să fie și să nu fie parte a acestei creații. Atunci când dorim să subliniem natura sa transcendentă îl putem denumi vid.

Metafora bateriei

În înțelegerea explicației anterioare putem avea impresia ca fluxul normal este acela de a transforma hrana în jingjing-ul în qiqi-ul în shen iar shen-ul în vid și că aceasta este singura cale de transformare a energiei. În realitate nu este așa, energiile de un anumit tip contribuind la amplificarea altor energii și nu neapărat în această ordine.

Putem mai degrabă spune că energiile sunt interdependente și se influiențează reciproc prin calitatea și cantitatea lor. Folosim aici termenul de energie pentru a reprezenta toate aceste realități, chiar dacă este puțin forțată utilizarea sa câștigăm mult mai mult în elocvență…

În metafora bateriei se explică faptul că qi provine din yin și yang, fiind prin urmare de natură electrică sau electricitate. În acest caz jing este fluidul care umple bateria. Atunci când generăm electricitate sau qi, nivelul (calitativ) al fluidului scade. Dacă cultivăm energia qi prin practică, atunci ea poate să refacă fluidul din baterie exact la fel cu situația în care reîncărcăm un acumulator.

În fapt qi-ul adevărat (zhen qi) combinat cu apa adevărată din rinichi (zhen shui) regenerează jing.

Metafora câmpurilor de cinabru

Pentru a structura localizarea celor trei comori în corp s-a recurs la metafora celor trei câmpuri de cinabru (dantian) care sunt locuri din corp unde sunt stocate cele trei tipuri de energie. Astfeldantian-ul superior (localizat în spatele celui de-al treilea ochi) este sediul shendantian-ul mijlociu (in spatele sternului) este sediul qi iar dantian-ul inferior – localizat la 2 degete sub buric și 2 degete în interior – este sediul jing.

În practica yijinjing la finalul fiecărui exercițiu se execută o compresie a energiei qi în dantian-ul inferior, în fapt această compresie urmată de rotația palmelor între organe asigură regenerareajing-ului folosind qi-ul cultivat și apa rinichilor.

Aceste lucruri sunt desigur niște convenții și după ce le înțelegem semnificația trebuie să le unim într-o înțelegere unitară. De exemplu realitatea este că nu există decât un singur dantian și acesta este tot corpul. De ce spunem aceasta? Pentru că tot corpul stocheaza jing, mai ales în cazul practicanților avansați. Atunci când maestrul se referă la nivelul și calitatea qi-ului din dantian, ca urmare a verificărilor periodice, putem interpreta că se referă la nivelul și calitatea jing-ului stocat.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: