Alchimia taoistă internă

Alchimia taoistă internă, ştiinţa spirituală avansată

(de pe site-ul universulterapiilor.ro)

UNIVERSUL INTERIOR  Nr. 2, anul II, Martie 2007

INTERVIU CU MICHAEL WINN

traducere de Emanuel Sandu

Urmatorul text este un text complet al unui interviu cu Michael Winn publicat in 2005 in revista Empty Vessel

Partea 1-a

Empty Vessel (EV): multi oameni sunt familiarizati cu  practici taoiste precum Tai Ji Quan, Qi Gong si Medicina Traditionala Chineza.

Dar exista un aspect cu totul aparte al muncii spirituale taoiste, un aspect denumit alchimie interna. Sa vedem daca, discutand putin despre alchimia interna, putem intelege mai mult.

Michael Winn: Acesta este un domeniu de cel mai profund interes, pentru mine, un domeniu pe care l-am cercetat timp de 18 ani. Asa am ajuns sa cunosc practica taoista. Inainte practicam mai mult kundalini si meditatia hindusa. Am fost prezentat lui Mantak Chia de un profesor de tai chi, cu care incepusem sa practic. Profesorul de tai chi decisese sa inceteze a mai preda tai chi, dupa ce Mantak Chia i-a spus ca cea mai rapida cale de a invata aspectele interne din tai chi ar fi sa invete sa circule chi-ul prin Orbita Microcosmica. Asa ca am decis, daca tot s-a amanat cursul de tai chi, sa merg in Chinatown, sa vad cine era tipul asta, Mantak Chia.

EV: Cred ca majoritatea oamenilor care practica taiji in tara asta (USA) nici macar nu stiu ca au o astfel de Orbita Microcosmica.

MW: Este adevarat. Orbita microcosmica ar trebui de fapt sa fie temelia practicii, si nu incununarea ei.

Asa ca l-am intalnit pe Mantak Chia si el a inceput sa vorbeasca despre nemurire. Am tot auzit despre iluminare, dar nu auzisem pana atunci pe cineva sa vorbeasca de nemurire… eram foarte sceptic dar mi-a starnit curiozitatea. Am decis sa cercetez mai profund, dar mi-am continuat practicile kundalini mai multe ore pe zi… stiam ca exista lucruri de genul „corp subtil”…

Deja ajunsesem la un nivel de constiinta si credeam ca tot ceea ce am de facut este sa continui practica kundalini si in cele din urma o sa ajung undeva. Dar de fapt nu stiam incotro merg. Foloseam pe atunci modelul chakrelor,  in care tot ceea ce faci este sa ridici energia pana in crestetul capului si apoi in afara, catre… undeva.  Cred ca asteptam ingerii sa coboare sa ma ia pe sus restul drumului, sau ceva de genul asta…

Chia a facut un comentariu legat de practica mea kundalini. El a spus ca ceea ce faceam era doar sa incalzesc camera.  Cu alte cuvinte, chi-ul meu iesea din cap, din urechi, din crestet, si nu era recirculat. Observasem deja ca suprarenalele mele deveneau din ce in ce mai slabe, si incepeam sa simt frigul mai puternic iarna. Atunci am decis sa cercetez mai cu atentie, daca ceea ce faceam era doar sa jefuiesc corpul fizic pentru a pompa chi in corpul subtil…

De atunci am studiat cu multi oameni, dar Chia mi-a daruit o fundatie solida in alchimia interna. Invatatorul lui era un calugar taoist numit Nor Alb, care se pare ca atinsese nivelul de aerovor, in muntii din nordul Chinei.  Cand japonezii au inceput sa bombardeze China, el a coborat din munti, si a ajuns intr-un sat unde a inceput sa manance din nou, cu satenii de acolo. In cele din urma s-a mutat in Hong Kong, si a devenit un pustnic pe dealurile din imprejurimi.

El detinea sapte formule alchimice, sapte stadii ale alchimiei interne, si a transmis aceste formule lui Mantak Chia. Am inceput sa le studiez impreuna cu tai chi. Treptat am incetat practica kundalini, pentru ca practicile taoiste functionau cu mai putin efort, si erau mai impamantate.

Odata ce le porneai, ele functionau de la sine. Accentul pus pe practica fara efort mi-a parut interesanta. Cand am inceput sa practic tai chi, chi kung-ul camasii de fier, si alchimia interna, am devenit mult mai puternic, mai inradacinat, si asta m-a impresionat.

EV: un alt termen des folosit este cel de nemuritor, care poate capata multe sensuri.

MW: am inceput sa cercetez diferenta dintre nemurire si iluminare. Concluzia mea este ca multi profesori invata iluminarea, ceea ce eu as spune ca este conectarea dintre mintea ta si univers intr-un anume fel. Dar cred ca nemurirea inseamna dizolvarea granitelor dintre minte si corp, si Corpul si Mintea Universala. Corpul este cea mai dificila parte de integrat. In termeni simpli, una este sa iti deschizi al treilea ochi si sa ai o viziune asupra universului, si este un cu totul alt lucru sa fuzionezi toate cele trei tan tienuri cu wu chi, care, din punct de vedere alchimic, reprezinta unificarea dintre ching, chi si shen. Foarte multe practici de iluminare dezvolta doar Shen-ul. Shen-ul tau personal, (suflet – in gandirea vestica) poate fi extins si conectat cu Marele Shen, Marele Spirit, de la nivel cosmic. Dar asta nu inseamna ca ti-ai rezolvat problemele cu emotiile negative, nu inseamna ca ti-ai implinit dorintele sexuale si de a avea copii,  nu inseamna ca ai renuntat sa ii mai judeci pe altii, nu inseamna ca ti-ai vindecat bolile. De fapt, extinderea shen-ului poate chiar sa amplifice asa numitul sine inferior. Nemurirea, in definitia mea, este fuzionarea lui ching, chi si shen in interiorul matricii lor, in wu chi, sau Supremul Necunoscut.

EV: unele din practicile hinduse chiar neaga corpul in favoarea spiritului, sau shen-ului, si unele din practicile ascetice de fapt mortifica corpul pentru a elibera spiritul.

MW: in principiu corpului nu i se da nici o valoare. Poti sa faci corpul varza pentru a atinge eliberarea sau pentru a transcende.

Din punctul de vedere al Hinduismului traditional, si Buddhismului, e ok. Din punctul de vedere al taoismului NU ESTE OK. M-am intors catre taoism pentru ca corpul meu are o importanta spirituala atat pentru mine, cat si pentru majoritatea vesticilor. Poti sa cultivi corpul pentru a aduce spiritul in interiorul lui, in loc sa scapi de corp pentru a ajunge intr-un alt loc. Cred ca acesta este motivul pentru care chinezii pun atata pret pe longevitate, pentru ca este nevoie de mult timp pentru a cultiva si rafina shen-ul, spiritul ascuns in corp.

Formulele alchimice pe care am inceput sa le studiez aveau trei nivele diferite: Mica, Marea si Suprema Iluminare a Apei si Focului. Aceste practici acceseaza diferitele campuri de chi yin si yang polarizat pentru a dizolva chingul si a construi chi-ul originar si shen-ul originar. Inveti sa aduni micul si marele elixir, esenta constiintei tale, distilata prin „coacerea” ching-ului, chi-ului si shenului, din microcosmos si macrocosmos.

Aceasta practica va cladi un corp energetic yang. Aceasta creeaza un camp de chi originar extraordinar de vindecator si de incantator, care este folosit pentru a dizolva blocajele din toate meridianele, meridianele centrale, din tan tien-uri, precum si pentru curatarea organelor interne, sistemelor nervos, limfatic, maduva osoasa si sistemul circulator sangvin. Iti deschizi ochiul interior in fiecare tan tien si inveti sa administrezi familia ta de spirite interioare. Daca primesti transmisia acestei formule, celelalte formule deseori se dezvaluie spontan.

Marea Iluminare a lui Kan si Li este numita Alchimia Soarelui si a Lunii, pentru ca cupleaza esentele lunare si solare pentru a dizolva granitele dintre corpul energetic personal si corpul energetic al planetei Pamant. Ne conectam sufletele interioare personale cu sufletele puterilor planetare ale celor cinci directii (nord sud est vest si centru) Suprema Iluminare a lui Kan si Li este numita Alchimia Inimii-Sufletului, pentru ca deschide o relatie directa intre shen-ul inimii tale si Marele Shen al Soarelui (Logos-ul Solar, in Vest) Aceasta practica inlatura teama de moarte, si dizolva influentele karmice, genetice si planetare asupra astrologiei personale. Invatam sa ascultam tonurile planetare, si sunetul curentului central care curge prin Soare.

Sigilarea Celor Cinci Simturi, (Alchimia Stelara) are legatura cu tan tien-ul superior, steaua polara si gaura neagra din centrul acestui univers. Congresul Cerului si Pamantului, Congresul Omului cu Tao, sunt formulele finale (dupa alte surse, mai sunt vreo cateva, n.tr). Aceste trei formule au legatura directa cu nivelele de nemurire de dincolo de iluminare. In mod traditional, chinezilor le este interzis sa predea aceste invataturi public, pentru a nu cadea in mainile unor oameni nepotriviti, si astfel sa starneasca mania Cerului.

Eu simt ca epoca secretelor a trecut. Antrenamentul riguros filtreaza de la sine pe cei nepotriviti sau neseriosi. O parte din munca mea este de a reinterpreta aceste metode taoiste pentru  a le face accesibile vesticilor. Cei mai mult profesori chinezi au dificultati de limbaj in predarea acestor practici subtile vesticilor. Terminologia este dificila si poate genera confuzie. Termenii folositi de taoistii alchimisti sunt similari cu cei folositi de medicina chineza, dar intelesul lor este deseori diferit.

Cand am inceput, erau putine date disponibile in engleza. Acum aveti mult mai mult la dispozitie, dar nu va ajuta prea mult, daca nu aveti formulele si un profesor. Nu prea am vazut prea multa informatie despre ce este de fapt alchimia, nu inca. Cred ca ne aflam in mijlocul unui transfer tehnologic, ca alchimia interna va fi reinviata ca o stiinta populara a constiintei, in secolul urmator.

EV: exista multe carti acum despre alchimia interna. De obicei ele descriu in termeni largi alchimia, dar nu predau intregul proce.

MW: asta e problema. Unele dintre cartile recente, precum Ghidul Taoismului de Eva Wong, ofera o privire generala excelenta, dar nu si o metoda. Cand am inceput, singura carte disponibila era cartea lui Charles Luk (tradusa în română Alchimie şi Nemurire).

Ea descrie practici dar traducerea este ambigua asa ca nu poti sa practici din carte, daca nu stii deja cum sa faci acele practici. Yan Xin, un profesor faimos din China, i-a spus unuia dintre studentii mei ca formulele Kan si Li  pe care le predau sunt autentice. Practica lui alchimica foloseste o metoda a apei si focului diferita, dar este un principiu similar.

EV: credeti ca este posibil sa inveti practicile alchimice dintr-o carte?

MW: cred ca este foarte dificil daca nu ai niste baze.  Am scris multe carti de nei kung cu si pentru Mantak Chia, dar inca nu am publicat nici o carte despre formulele alchimiei interne (la data respectiva, n.tr.) Am publicat carti despre cele sase sunete vindecatoare, practicile sexuale, respiratia maduvei osoase, camasa de fier, tai chi, orbita microcosmica, si altele. Toate acestea pun doar bazele. Doar Fuziunea celor cinci Elemente incepe explorarea unora din procesele alchimice, cu o serie de practici preluate din kan si li.

In alchimia interna iti separi sufletul, chi-ul, si corpul, cu scopul de a le rafina si a le recombina inapoi intr-o esenta spirituala pura. Premisa de baza este ca constiinta ta are o substanta sau esenta care poate fi rafinata, congelata sau cristalizata.  Alchimia accelereaza aceasta evolutie naturala, sau dezvaluirea esentei tale.

Este foarte diferit de a extinde constiinta pentru a transcende planul fizic.

Ea cere o intreaga intelegere multidimensionala despre cum constiinta ta se misca de la corpul fizic la cel subtil, la gandurile tale, dorinte sau sentimente. Universul local este un vas alchimic imens care deja s-a separat in densitati diferite sau dimensiuni pe care le numim corp, minte si spirit. Viata este procesul prin care ele se rafineaza una pe alta, pana cand toate cele trei aspecte sunt experimentate ca fiind una.

Teoria yin yang si cele cinci elemente stau la baza a tot ce este chi kung si medicina chineza, si se regaseste si in alchimia interna, de asemenea. Dar exista un tao esoteric si unul exoteric, unul exterior, si o invatatura interioara.

Forma populara, externa, este cum sa inveti sa armonizezi si sa echilibrezi curgerea de chi astfel incat sa ai o viata lunga si fericita. Dar din pacate si asta duce la moarte si la frica de necunoscut. Dar te invata sa te armonizezi cu elementul postnatal, sau cerul tarziu.

In alchimia interna deja te-ai decis sa accelerezi procesul evolutiei si sa te reintorci la origine inainte de moarte. Cred ca aceasta este o cunoastere foarte veche care este veche de multe mii de ani, mai veche decat textele medicale de acum 3500 dde ani, sau decat scolile care au reinviat alchimia interna in secolul 3 d.Cr. Cred ca este mai veche decat I Ching sau simbolurile scrise.

Alchimia interna este o amintire foarte veche despre cum ne regeneram si ne renasteam pe noi insine, la inceput. Sunt facute aluzii la o perioada de aur in care spiritul si materia, spiritele yin si yang co-creau fara lupta si fara simtul separarii…

EV: Cand citim textele taoiste, aflam despre atingerea nemuririi, despre rafinarea lui jing in chi, a lui chi in shen, si a lui shen in Tao, si despre oameni care aveau puteri miraculoase. Credeti ca aceste lucruri se mai intampla cultivatorilor de astazi?

MW: pot sa va povestesc doar din experienta mea. Am avut o experienta in anii 1981, care inca ma stimuleaza sa merg pe calea alchimiei interne. Eram in Africa, lucrand ca un ziarist independent pe tema razboiului din zona. Am primit o insarcinare din partea revistei Outside de a petrece o noapte in camera regelui din Marea Piramida. Tocmai terminasem o misiune in Etiopia, transportand pe ascuns evrei albi pentru a intalni evreii negri de acolo, cand, deodata, m-am simtit foarte bolnav. Aveam febra, ameteli, greata si diaree, toate in acelasi timp. Credeam ca era un episod recurent de hepatita asa ca am mers la spital, dar acolo mi-au zis ca n-am nimic. In mod ciudat, nu ma simteam bolnav, dar totusi aveam toate aceste simptome. Corpul meu pur si simplu innebunise si eram supraincalzit. Am stat acolo trei zile, am avut halucinatii si am perceput tot felul de forme astrale si viziuni spiralate. Trebuia sa fac mereu dus, pentru ca eram foarte fierbinte.

In fine, deodata apare o persoana in campul meu vizual. Am fost foarte surprins si nu stiam ce sa cred. M-am uitat mai atent si am vazut ca era un chinez foarte batran, cu o roba si cu o barba lunga si subtire, si statea in meditatie. Arata de parca ar fi avut doua mii de ani… Pe masura ce a plutit in campul meu vizual, ma tot uitam la el intrebandu-ma cine era. Brusc, din tant tien-ul lui inferior a iesit o raza ca de laser, si a lovit tan tien-ul meu. O descarcare de energie a urcat prin corpul meu si a explodat deasupra capului ca un nor-ciuperca. Apoi energia a coborat ca o ploaie peste mine, si simptomele de caldura si boala au incetat complet. Pur si simplu am ramas in extaz. Apoi tipul a disparut. M-am tot intrebat cine fusese chinezul acela. Nu stiam de nemuritorii taoisti la acea vreme. Acum cred ca fusese o vizita a unui nemuritor taoist care probabil ca mi-a generat o stare speciala ca si purificare, inainte de a intra in marea piramida. Apoi am avut o experienta cu adevarat intensa in marea piramida, dar asta este o alta poveste. Ceea ce vroiam sa spun este ca fiintele  care au atins starea de nemurire chiar exista. Este experienta mea.

Speculatia mea este ca ei sunt fiinte realizate care se plimba la granita dintre wu chi si taramul cosmic, sau marele shen. Ei pot alege sa interactioneze cu acest plan, cu toate ca o fac rareori pentru ca vibratiile de aici sunt foarte grosiere si neplacute pentru ei. Si mai tarziu am avut contacte cu alte fiinte care mai mult ca sigur erau nemuritori.

EV: si credeti ca in vremurile noastre moderne este posibil sa atingi acele nivele?

MW: da, simt ca este posibil, cu siguranta. Altfel nu mi-as fi pierdut timpul practicand alchimia si invatand oamenii. Concluzia mea este ca, la nivel personal, este cel mai important lucru de facut pentru fiecare in parte, pentru ca asta este singurul lucru pe care-l poti lua cu tine. Nu poti sa iti iei banii sau reputatia sau copiii sau casa sau orice altceva. Tot ce poti sa iei cu tine este esenta ta. Si daca nu ti-ai integrat-o, nu poti lua cu tine nici macar fragmente din esenta ta, cu tine, atunci cand vei muri. Pana cand te unifici, nici macar nu esti tu insuti, esti doar un compus temporar alcatuit din spirite diferite. La nivel colectiv, daca chiar si o fiinta umana atinge nemurirea, va deschide o poarta pe care poate sa il urmeze ceilalti. Cred ca asta sparge cercul reincarnarii la nivel cosmic. Exista prea mult shen capturat in jing-ul nostru, substanta noastra fizica, si chiar si in corpul pamantului insusi.

Exista si alte aparitii ale nemuritorilor in timpuri moderne. Traditia Kriya a fost initiata de un nemuritor numit Babaji, care s-a manifestat spontan unui inginer la caile ferate numit Lahiri Mahasay, din 1861. interesant, prima practica de kriya primita de la Babaji este orbita microcosmica. N-ai sa gasesti nici o referinta despre Orbita Microcosmica in Vede, Upanishade, sau literatura tantrica. Oare Babaji s-o fi intalnit cu nemuritori in planurile mediane, si nemuritorii l-or fi sfatuit sa difuzeze aceasta practica a orbitei in India, ca fundament pentru practicile nemuririi?

O alta intrebare este relatia dintre reincarnare si nemurire. taoistii vad procesul mortii foarte diferit de alte cai care cred in reincarnare. Din intelegerea mea asupra taoismului nu este adevarat ca toata lumea se reincarneaza. Daca nu ai cultivat putina esenta, nu exista niciun fel de esenta care sa poata fi reincarnata. Mai degraba suntem mai mult sau mai putin reciclati inapoi in Tao, sau in constiinta nondiferentiata. Aceasta patrunde in intrebarea centrala, despre ce anume este fiinta umana, din ce este ea facuta. Este unul din cele mai dificile lucruri de inteles. Textele antice vorbesc despre fluxul neintrerupt de chi dintre pamant si cer, dar n-am intalnit niciodata mentionata vreo referinta despre reincarnarea aceleiasi persoane umane. Pentru a intelege punctul de vedere taoist, ar trebui sa constientizezi prezenta diferitelor spirite ale organelor interne, uneori numite in mod popular si „zeii interiori ai organelor interne”.

Cea mai populara versiune descrie trei hun, sau spirite ceresti, care se spune ca  au resedinta in ficat, si sapte po, sau spirite telurice, care au resedinta in plamani, apoi shen-ul din inima, spiritul vointei in rinichi, mintea intentionala sau yi care se manifesta prin splina. Acestea sunt cele cinci tipuri principale de grupuri de suflete identificate in textele sacre. Deseori textele ofera descrieri conflictuale intre spirite. Tocmai aici apare necesitatea formulelor alchimice pentru a intelege care este cea mai buna cale de a le adminstra. Am petrecut mult timp dezvoltand o relatie cu ceea ce sunt acestea, adica ceea ce sunt eu, si cum functioneaza ele in mine, sau mai bine zis cum functioneaza ele CA FIIND EU.

Acesta este de asemenea un punct de vedere foarte diferit. Multi oameni cred in existenta unui suflet unic, in locul unei colectii de suflete. Intr-adevar, este putin ciudat sa te gandesti la tine insuti ca fiind condus de un comitet. Mi-a luat ceva timp sa accept aceasta idee dar acum inteleg ca este un proces uman normal. In fiecare clipa poti asculta unul din aceste suflete exprimandu-se prin gandurile si emotiile tale, intr-o voce pe care o numesti tu insuti. Daca vei asculta mai atent, vei incepe sa distingi intre ceea ce doreste o voce, care vrea sa faca asta, si ceea ce doreste o alta voce, care vrea sa faca altceva. Se pot certa intre ele. Daca ar exista un singur suflet, dupa viziunea standard crestina, de ce anume exista doua voci? Doua sau trei sau patru sau cinci.

Da, cred ca una din misiunile principale ale alchimiei intrne este sa organizezi sau sa administrezi propria echipa de suflete. Este ca o colectie de suflete ceresti si suflete pamantesti, care traiesc impreuna sub acelasi acoperis uman.

Treaba lor este sa se adune. Fiecare are un program diferit, dorinte diferite si vointe diferite, de asemena. Misiunea reala este de a le alinia pe toate pentru a functiona impreuna in momentul prezent. In definitiv, asta inseamna ca trebuiesc aliniate nu doar cu propria persoana, ci si cu spiritele pamantului si cerului, care sunt cele care le-au nascut. Multi practicanti invata sa manipuleze chi-ul lor sau al altor oameni, in special practicantii de arte martiale, sau terapeutii, oameni care se focalizeaza pe manipularea campului altor persoane.

Cu certitudine, deprinderea de a manipula chi-ul este necesara la nivelul incepator si intermediar. Apoi, incepi treptat sa intelegi ca manipularea chiului trebuie sa curga in acord cu principiile inalte ale lui Tao. Daca devii obsedat de a controla, campul de chi devine limitat de ego-ul tau. Aici apare practica legata de virtuti.

Aceasta ridica o intrebare, si anume, cine este cel care iti manipuleaza chi-ul? Daca tu crezi ca este ego-ul, atunci ce este mai exact acel ego? Daca nu devii constient de shen-ul tau personal multiplu, poti crede ca iti cultivi chi-ul, dar, de fapt, s-ar putea sa fii intr-o situatie in care ai acordat putere unui mic grup de spirite interne, in detrimentul celorlalte spirite interne. Asa ca chi-ul tau poate fi puternic, e posibil sa-ti poti dobori adversarul, poti pompa chi in rinichii unui pacient, dar in definitiv NU te vei simti intreg si impacat.

Celelalte voci nefericite ale celorlalte shen-uri suprimate nu-ti vor permite asta. In cele din urma, practica ta energetica te va obosi, datorita acestei rezistente subconstiente. Te vei simti putin blocat, chiar daca nivelul de cultivare al chi-ului poate parea mai inalt decat al celorlalti.

EV: pana gasesti o cale sa unifici shenurile.

MW: da. Metoda superioara a alchimiei interne este de a antrena spiritele interne pentru a administra echilibrul dintre chi-ul yin si chi-ul yang. Cand aspectele yin si yang ale shen-urilor sunt unificate, spiritul originar incepe sa locuiasca in tine. Aceasta este incoltirea mugurelui embrionului nemuritor.

EV: vorbiti despre grupul de suflete sau comitet. Credeti ca exista un superspirit care le ghideaza pe toate?

MW: da, este in definitiv functia spiritului local care are resedinta in inima si creier. Dar spiritul inimii nu este cu adevarat un superspirit pana nu se uneste cu Marele Shen, Sinele Cosmic sau Superior. Formulele alchimice te ghideaza catre acel stadiu in mod gradat. Shen-ul personal al inimii este cel care ghideaza fluxul de chi catre celelalte spirite ale organelor, la fel cum inima fizica este cea care ghideaza fluxul sangvin catre organele interne. Este modelat de configuratia astrologica si elementala, si de karma personala. Este ceea ce iti ofera modelul personal, personalitatea ta proprie.

EV: Ce se intampla in momentul mortii?

MW: intelegerea mea este ca toate aceste spirite, fie ca sunt hun, po, jing shen, shen-ul inimi sau yi-ul, sunt toate nemuritoare. Nici unul din ele nu moare cu adevarat. De aceea sunt numiti „zei interiori”. Pur si simplu se despart in toate directiile, din corpul tau, in momentul mortii, si merg pe caile lor diferite, pana cand sunt fuzionate iarasi intr-o identitate mai mare. Deci ele nu mor. Personalitatea moare, pentru ca nu exista ceva care sa le tina impreuna. Sufletele po se intorc in pamant, unde vor trai in planurile astrale inferioare ale pamantului pana cand vor „semna un contract nou” si se vor re-amesteca cu alta combinatie de spirite care se aduna impreuna pentru a forma o fiinta umana. Cred ca asta este motivul pentru care taoistii nu se focalizeaza asupra vietilor trecute si reincarnarii, pentru ca nu are nici un sens sa mergi pe fir sa gasesti un individ prin toate aceste lucruri. Ceea ce faci este sa incerci sa cercetezi o intreaga mare de suflete po si suflete hun. Aceasta este renasterea spiritelor lor originare si chi-ului lor originar in spatiu-timp fizic. Uniunea dintre spiritele cerului si pamantuluii in fiinta umana pare a fi intr-un aliniament profund cu Tao.

EV: Unii dintre acesti oameni au amintiri din vietile trecute, ei poate isi amintesc de fapt vietile altora.

MW: când intri in timpul pamantului ti se dau o alta trupa de spirite ale pamantlui care merg impreuna cu acest corp. Asa ca primesti si amintirile lor, amintirile lor ancestrale.

EV: deci n-ar trebui sa luam prea la modul personal aceste amintiri din vietile trecute, de exemplu cand eu, Solala, aflu ca am avut o viata anterioara in China, sau ceva de genul…

MW: nu esti doar tu, Solala, ci ar putea sa fie un fragment dintr-o fiinta care a fost acolo si acum s-a reunit cu aceasta  echipa de suflete care momentan este numita Solala. Bineinteles, timpul insusi este o iluzie. Trecutul si vitorul sunt dimensiuni diferite ale prezentului. Ele se intampla simultan, deci din punctul de vedere al sinelui cosmic, nu exista vieti anterioare. Exista doar vieti exterioare care se intampla simultan. Pentru a te experimenta pe tine insuti ca fiind aceasta vasta fiinta multidimensionala, e nevoie sa unifici spiritele interioare intr-unul singur, si asta va deschide natural si cu usurinta comunicarea cu parintele tau, Marele Spirit. Marele Spirit personal experimenteaza si observa toate aceste vieti in mod simultan, spre deosebire de spiritul inimii, care este limitat la a experimenta doar vietile locale sau realitatea locala.

EV: daca toti suntem nemuritori deja, de ce este necesara toata aceasta munca pentru a completa acest proces?

MW: o, dar nu TU esti cel nemuritor, ci spiritele tale interioare. In momentul mortii partile sufletului tau se vor dezintegra si s-ar putea ca tu sa nu mai existi ca atare. Faptul ca tu nu reusesti sa te unifici creeaza confuzie in univers. Deci, in principiu asta este motivul pentru care shen-ul se cazneste sa se incarneze, in primul rand pentru a-si recupera fragmentele lipsa. De aceea ajungem pe pamant cu sentimentul ca suntem incompleti. De aceea suntem flamanzi – sexual, emotional sau din orice alt punct de vedere. Incercam ne regasim si sa ne readunam, si sa ne reunificam cu celelalte parti din shen care au fost fragmentate si imprastiate aici din incarnarile anterioare.

Ai putea spune ca incarnarea umana este un proces inventat de Marele Spirit ca un mijloc prin care sa reunifice spiritele mai mici care ratacesc ca si materie, sau jing shen. Materia insasi nu este altceva decat un spirit care nu a ajuns acasa sau refuza sa se integreze cu aspectul fara forma al spiritului. In vest aceasta este vazuta ca si batalia dintre fortele luminii si intunericului. Tao, insa, alege yangul in defavoarea yinului, ci le imbratiseaza pe amandoua, si in acest fel ne reveleaza natura nonduala.

Alchimia taoista este o cale de a accelera fluxul de chi dintre jing chi si shen, accelerand fluxul echilibrat dintre yin si yang la fiecare din aceste nivele. Yuan chi rasare din wu chi, si nu are polaritate. Dar nu poti sari direct la wu chi, pentru ca iti lipseste intelepciunea si prezenta de sine pentru a ramane acolo. Spiritul tau personal te va trage inapoi daca nu se va simti complet. Asa ca trebuie sa incepi de la nivelul corpului, sau de la nivel personal, apoi treptat lucreti pana la nivel planetar, apoi stelar, jocul yinyang-yuan, pana cand te vei simti complet la toate nivelurile. Exista o iluzie populara, promovata de transcendentalismul de tip hindus, care afirma ca toata materia este maya, si ca trebuie sa te intorci la spirit. Asta va termina procesul creatiei. Aceasta notiune spirituala este cea care a condus la culturile dominate de barbati, care exploateaza natura si sunt anti-feminine. Eu cred ca experienta fizica a inceput de fapt ca un fel de explorare de catre spirit, si a devenit in timp o stare stabila. Tao nu va da dintr-o bagheta magica de trei ori, pentru a pune capat intregii suferinte si problemelor create de experienta fizica. De ce? Pentru ca spiritul iubeste materia. Shenul iubeste pe jing. Sunt dependenti unul de celalalt. Acest intreg univers fizic poate fi de fapt un loc unde spiritele dependente de drogul experientei fizica isi iau doza necesara. Chiar daca iti „transcenzi” sau dizolvi jing-ul personal inapoi catre wu chi, intotdeauna va mai exista un spirit care asteapta dupa colt, gata sa iti ia locul, asteptand cu emotie experienta fizica.

Totusi cred ca ceva nou se dezvolta, ceva ca un hibrid intre spirit si materie, care este un corp fizic mai putin dens, sau un corp de lumina ar fi standardul. Cautarea taoista a nemuririi fizice tine deschisa trecerea catre realizarea practica a acestui corp nou. Si mai cred ca, acest corp nemuritor care evolueaza nu se intoarce pur si simplu la origine, inapoi in uterul wu chi care ne-a nascut spiritul….

Tao va manifesta dorinta spiritului care este in materie, de a-si pastra forma pe Pamant, dar totusi sa existe intr-o forma care poate crea o comunicare mai apropiata cu spiritul fara forma al Cerului. In termeni taoisti, nesfarsita relatie intima intre Cerul Tarziu si Cerul Timpuriu va naste un cer si un pamant nou. Aceasta informatie mi-a parvenit la inceput intr-o meditatie, dar mai tarziu am aflat ca ideea exista deja in China.

Termenul folosit pentru acest nou cer este Song Tien. Si adaugã o dimensiune interesanta meditatiei zilnice si modului in care predau alchimia interna. Dar procesul nu este acela de a transcende materia. Este mai degraba un proces de infuzare a materiei cu spirit, si de a le integra. Materia inseamna corp, la nivel personal. Parerea mea este ca toti am venit in aceasta lume pentru a avea un corp, şi cred ca taoistii au cea mai incantatoare atitudine, de a cultiva nu doar corpul, ci si spiritul. De aceea sunt taoist, pentru ca pentru mine este o alegere mai echilibrata, si cu siguranta, mai distractiva.

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: