Tehnica zhuang-ului degetelor sabie

I. Partea statică.

1.Poziţia.

– Se depărtează picioarele la o distanţă puţin mai mare decât o lăţime de umeri, tălpile sunt paralele. Ne sprijinim pe întreaga talpă a piciorului.

– Mâinile se strâng în poziţia degetelor-sabie (arătătorul şi mijlociu sunt unite şi menţinute întinse, inelarul şi mezinul sunt flectate în palmă şi sunt ţinute cu degetul mare). Braţele se ridică înainte, la nivelul pieptului, în poziţie orizontală şi se menţin paralele între ele. Braţele se menţin natural, umerii şi coatele sunt relaxaţi.

– Se îndoaie genunchii (cam la 130 de grade pentru poziţia medie) fără a depăşi vârfurile picioarelor.

– Spatele este drept (cu curbura naturală de S a coloanei). Pieptul este adus puţin spre interior.

– Capul este menţinut vertical. Gura este închisă. Privirea este fixă şi aţintită înainte, spre un punct la nivelul ochilor.

2.Respiraţia

Respiraţia este invers abdominală: la inspiraţie abdomenul se contractă, iar la expiraţie se destinde. Inspiraţia şi expiraţia sunt de durate egale. Respiraţia este liniştită, fină, regulată şi profundă. Respiraţia este naturală şi uşoară. Pe inspiraţie se inspiră prin toţi porii pielii numită respiraţie corporală.

3. Activitatea mentală

Cerul, Pământul şi Noi ne contopim, suntem un întreg.

Picioarele se afundă adânc, adânc în pământ, prind rădăcini.

Urechile aud sunete de la mari depărtări.

Atenţia este îndreptată pe vârful degetelor, se simt degetele-sabie.

4. Traseul qi-ului

La inspiraţie zhen qi-ul (energia curată) pătrunde prin toţi porii pielii şi se adună în Xia Dan Tien. La expiraţie qi-ul iasă prin degetele-sabie. (Suntem doar atenţi la degetele-sabie, nu încercăm să emitem qi prin degete cum se face la alte exerciţii. De asemenea nu suntem interesaţi la tipul qi-ului emis).

5.Scopul

Echilibrarea energiilor yin-yang.

Mărirea timpului. Pentru a avea efect vindecător, poziţia statică trebuie practicată cel puţin jumătate de oră. Pentru apariţia capacităţilor speciale este nevoie de cel puţin o oră. Prin asta se înţelege a sta o oră relaxat fără să simţi că ai depus efort. Pentru atingerea măiestriei şi dezvoltarea unor puteri nebănuite este nevoie de două-trei ore. Este preferabil să practicăm constant chiar şi o jumătate de oră decât o singură dată două sau trei ore (dacă suntem în stare!). Pentru a ajunge la jumătate de oră este necesar să începem cu 10 minute în prima zi şi tot mărim durata cu un minut în fiecare zi, astfel că după prima săptămână ajungem la 15 minute. Ideea este de a nu forţa limita, ci de a ne simţi bine în postura statică. Primele 10-15 minute de obicei le petrecem de obicei cu reglarea poziţiei, respiraţiei şi activităţii mentale, de aceea adevărata practică începe în următoarele minute şi de aceea este necesar să ajungem la jumătate de oră pentru a ne vindeca. Dacă în fiecare săptămână mai adăugăm cinci minute, după o lună suntem capabili, pas cu pas, să ajungem la jumătate de oră. Treptat va scădea şi timpul necesar reglării şi vom avea la dispoziţie mai mult timp pentru vindecare. Dar în acest timp este necesar să ne concentrăm numai pe exerciţiu şi să eliminăm tot ce ne distrage atenţia. Este important să ne spunem că cel mai important lucru este ceea ce facem acum. Pentru că în acest timp ne putem vindeca, intrând în starea qigong.

Dacă continuăm, după prima lună am ajuns la jumătate de oră şi putem mări timpul cu încă 15 minute, astfel că în a doua lună putem ajunge la 45 minute, iar după trei luni la o oră. La perioade atât de lungi de timp problema principală nu mai este că nu putem sta o perioadă lungă de timp în zhuang, ci este o problemă a lipsei de timp. A avea voinţa de a-ţi face timp pentru practică şi a menţine timpul de practică propus este un lucru deosebit care va avea repercursiuni benefice de lungă durată. Ideea principală este să nu oscilăm timpul de stat în sus şi în jos, ci de a creşte treptat timpul fără să ne mai uităm la ceas. Să ne simţim atât de bine încât să uităm de noi şi să vedem ce se întâmplă. În momentul acesta se ajunge la o limită a timpului, timpul dobândeşte o nouă calitate.

La terminarea posturii statice, braţele se retrag, picioarele se îndreaptă. Pe expiraţie mâinile se împreunează (la femei mâna stângă peste cea dreaptă, la bărbaţi mâna dreaptă peste cea stângă), şi se aduc pe abdomenul inferior, peste punctul Xian Dan Tian. Energia este depusă în depozitul de qi de la acest nivel. Se rămâne câteva momente în linişte în această poziţie.

Se trece la partea a doua a exerciţiului zhuang care constituie exerciţiile de încheiere sau shou gong. Acestea pot fi executate separat de prima parte. Dacă însă se execută postura statică este obligatoriu să se execute exerciţiile de încheiere.

IIa.Exerciţiile de încheiere pentru cap

1.      Spălarea uscată a feţei. Se freacă palmele până devin fierbinţi, se adună qi-ul în mâini. Palmele se împreunează sub bărbie şi „spală” faţa: se ridică de jos în sus pe linia mediană masând faţa şi coboară apoi pe părţile laterale ale feţei. Palmele se unesc din nou sub bărbie. Masajul se repetă de 9 ori. Pe tot parcursul masajului se menţine activitatea mentală că faţa este tot mai tânără şi mai frumoasă, mai curată şi mai luminoasă. Pielea este tot mai fină şi mai netedă.

2.      Pieptănatul capului. Cu degetele ca unpieptene se masează capul pe trei direcţii: mediană, pe laterale şi pe lângă urechi. Cu qi-ul din degete se deblochează meridianele capului. Se repetă de 9 ori.

3.      Baterea capului. Se bate cu palma relaxată din faţă înspre spate. Se bate cu toată palma, palma se lasă să cadă pe cap. Se repetă de 5 ori, mai tare şi mai tare, cât suportăm durerea. În partea din spate a capului se bate mai uşor. Stimulează creierul şi vindecă durerile de cap, migrenele, ameţelile. Se evită în viitor accidentele vasculare la creier şi hemiplegia. Se stimulează funcţiile creierului şi capacităţile intelectuale. Se realizează o oxigenare mai bună a creierului.

4.      Masajul urechilor. Se masează punct cu punct,  de sus în jos, dinspre exterior spre interior. Se repetă de 9 ori. Datorită principiului holografic pe ureche sunt reflectate toate organele interne astfel că întregul corp este reprezentat pe ureche. Prin masarea anumitor zone ale urechii se masează energetic aceste organe. Dacă simţim durere putem determina zona şi organul corespunzător. În acest caz avem o metodă de autodiagnostic. În cazul unor afecţiuni se poate continua masarea pe zonele de interes. Există biluţe speciale care pot fi aplicate în zonele de interes şi masate când ne aducem aminte.

Dacă persoana este sănătoasă este stimulată funcţionarea organelor interne. Din punct de vedere al Medicinii Tradiţionale Chineze, urechea este asociată rinichilor. Masarea urechii stimulează şi vindecă rinichii.

5.      Tragerea lobilor urechilor. Se repetă de 9 ori. Are efect benefic asupra ochilor şi întregului cap.

6.      Masajul Marii vertebre (Da Zhui). Cu mâna stânga şi apoi cu dreapta de 9 ori. Dacă după postura statică suntem transpiraţi masăm această zonă până la uscarea completă şi dispariţia transpiraţiei. Evităm intrarea în corp a factorului extern numit Vânt cauzator de energie patogenă. Prin masare se evită răcelile, virozele, gripa. Distanţa intervertebrală este maximă în această zonă, din acest motiv această regiune a coloanei este cea mai solicitată.

IIb. Exerciţiile de încheiere pentru corp. Aceste bateri fac parte, împreună cu baterea capului, din tehnica Cămaşa de Fier, care întăresc corpul şi creează un câmp de qi protector. Aceste bateri se fac cu palmele, dar avansând în practică se pot executa cu pumnii.

1.      Baterea braţelor. Se bate braţul stâng cu palma dreaptă de la umăr spre degete pe trei direcţii: pe dos, faţă şi sub braţul îndoit. Se repetă de 3 ori. Se trece la braţul drept. Se deblochează meridianele mâinii.

2.      Baterea umerilor. Se balansează braţele şi se bate cu mâna stângă peste umărul drept în timp ce braţul drept loveşte spatele. După care se inversează braţele. Se repetă de 9 ori.

3.      Baterea pieptului. Se loveşte, prin balansarea braţului, cu pumnul strâns drept, pe expiraţie, pieptul, şi cu cel stâng, spatele. După care se inversează braţele. Se repetă de 9 ori.

4.      Baterea părţii mediane. Cu palma dreaptă se bate în faţă, pe linia mediană, şi cu cea stânga în spate, pe linia mediană, de sus în jos, de la stern la pubis. După care se inversează braţele. Se repetă de 3 ori.

5.      Baterea abdomenului. Cu palma dreaptă se bate în faţă, în Xia Dan Tian, şi cu cea stânga în spate. După care se inversează braţele. Se repetă de 3 ori.

6.      Baterea părţilor laterale. Se bate de sub subsoară sau de sub sâni la şold de 5 ori.

7.      Baterea rinichilor. Ne aplecăm în faţă, corpul formând un unghi de 90 de grade cu picioarele. Ne batem rinichi de 36 de ori. Ne ridicăm lent trunchiul ca să nu ameţim, cu bărbia în piept, coloana se îndreaptă vertebră cu vertebră. Închidem ochii şi simţim rinichii. Rămânem aşa câteva clipe.

8. Baterea picioarelor. Se bat picioarele pe 4 direcţii de sus în jos: faţă, lateral, spate, interior. Ne ridicăm lent cu braţele atârnând. Bărbia este în piept. Se bat de 3 ori.

9. Rotirea genunchilor. Cu palmele pe genunchi rotim genunchii de 9 ori în interior şi de 9 ori în exterior.

10. Rotirea genunchilor (2). Lipim picioarele şi rotim genunchii de 9 ori spre dreapta în sens orar şi de 9 ori spre stânga în sens antiorar.

11. Rotirea gleznelor. Sprijinindu-ne pe piciorul drept rotim piciorul stâng sprijinit pe vârf de 9 ori spre interior şi de 9 ori spre exterior. La fel pentru glezna dreaptă.

12.  Respiraţia profundă. Stăm cu picioarele depărtate, închidem ochii.Se respiră de 3 ori şi energia se adună pe expiraţie în Xia Dan Tien.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: