Mişcări de mobilitate

0. Tălpile picioarelor sunt lipite. Ne aplecăm în faţă. Atingem cu degetele solul. Picioarele sunt întinse. Ne ridicăm şi ne aplecăm din coccis, de la baza coloanei vertebrale (ca şi  cum am avea acolo o balama).  Balamaua mereu folosită nu rugineşte. Practica zilnică ne menţine sănătatea. Nu forţăm. Se detensionează articulaţiile genunchilor şi a coloanei vertebrale, în special în regiunea lombară. E o formă pregătitoare, de relaxare a întregului corp .

1.A.a. Ne prindem mâinile. Ne încrucişăm degetele. Avem activitatea mentală că atingem cu palmele solul.

E preferabil să facem corect exerciţiul şi să ne aplecăm doar atât cât putem la început, dar să nu îndoim genunchii decât să facem greşit exerciţiul cu genunchii îndoiţi. Efortul este resimţit la genunchi şi şale în zona lombară. Sunt întinse încheieturile mâinilor pe faţa interioară. Se activizează meridianele mâinilor. Se întinde ceafa şi coloana se relaxează. Se face un masaj la abdomen şi organele interne, în special la stomac şi intestine. Datorită presiunii pe partea din faţă a tălpii se activizează punctele Yuan Quan din meridianul rinichiului.

1.A.b. Ne întoarcem spre stânga. Ne întoarcem spre dreapta. Repetăm întoarcerea de trei ori, alternativ spre stânga şi spre dreapta. Revenim în faţă.

Acoperim arcul de cerc imaginar, pe care-l trasăm în jurul tălpilor, din câteva ridicări şi coborâri succesive, în care ne rotim câte puţin şi nu dintr-o singură rotaţie. În poziţia extremă facem un număr fixat de ridicări şi coborâri. Efortul este pe talie.

1.B.a. Ne prindem braţele. Avem activitatea mentală că atingem cu coatele solul.

Pentru ca încheieturile mâinilor să fie relaxate este bine să nu ne prindem cu mâinile de coate, ci să punem palma dreaptă pe braţul stâng puţin deasupra încheieturii cotului, apoi trecem antebraţul stâng peste cel drept şi podul palmei stângi se odihneşte la încheietura cotului drept.

1.B.b. Ne întoarcem spre stânga. Ne întoarcem spre dreapta. Repetăm întoarcerea de trei ori, alternativ spre stânga şi spre dreapta. Revenim în faţă.

Se relaxează umerii şi omoplaţii.

1.C. Băgăm capul între braţe. Balansăm braţele. Avem activitatea mentală că atingem cu fruntea gambele.

Are loc o oxigenare a creierului. Se rezolvă dereglările de tensiune arterială. Se balansează partea superioară a coloanei şi se elimină tensiunile din ea. Relaxarea zonei toracice a coloanei acţionează benefic asupra organelor interne.

1.D. Lăsăm braţele să cadă. Băgăm bărbia în piept. Ne ridicăm încetişor. Rulăm coloana vertebră cu vertebră (de la coccis până la craniu). Ultimul se ridică capul.

Se evită schimbarea bruscă a tensiunii arteriale şi ameţelile.

2. Ducem piciorul stâng în faţă. Ne sprijinim în călcâi. Ne prindem mâinile. Ne aplecăm în faţă. Avem activitatea mentală că atingem cu cotul vârful piciorului. Schimbăm picioarele. Repetăm aplecările de trei ori, pentru fiecare picior.

Vârful piciorului este tras înspre noi cât mai mult cu putinţă. Piciorul drept are talpa îndreptată pe diagonală înainte, este îndoit, greutatea corpului este susţinut de acesta. Nu avem doar o activitate mentală pasivă, ci chiar ne străduim să atingem cu cotul vârful piciorului. Totuşi nu forţăm muşchii gambei.

3. Ne sprijinim piciorul stâng pe călcâi. Ne prindem mâinile şi ridicăm braţele deasupra capului. Ne aplecăm spre stânga. Avem activitatea mentală că atingem cu creştetul capului vârful piciorului. Schimbăm picioarele. Repetăm aplecările de trei ori, pentru fiecare picior.

4. Depărtăm picioarele la o lăţime de umeri. Ne prindem mâinile şi ridicăm braţele deasupra capului. Ne aplecăm în faţă, ducem braţele printre picioare şi ne balansăm trunchiul. Picioarele sunt întinse. Avem activitatea mentală că atingem cu mâinile un punct de pe sol cât mai în spate.

5. Din poziţia precedentă cu picioarele depărtate la o lăţime de umeri, ne prindem cu mâinile labele picioarelor. Avem activitatea mentală că atingem cu fruntea solul. Ne balansăm trunchiul. Ne ridicăm rulând coloana vertebrală.

6. Depărtăm picioarele la o lăţime de umeri. Ne aplecăm înainte, mâinile ating vârfurile picioarelor. Ducem mâna stângă pe după călcâiul stâng, iar mâna dreaptă o punem pe laba piciorului stâng. Avem activitatea mentală că atingem cu creştetul capului vârful piciorului. Schimbăm picioarele. Repetăm aplecările de trei ori, pentru fiecare picior. Rămânem timp de câteva respiraţii în această poziţie. Picioarele sunt întinse.

7. Depărtăm picioarele la o lăţime de umeri. Ne aplecăm înainte, ne prindem cu mâinile labele picioarelor. Balansăm bazinul spre dreapta. Împingem cu cotul drept piciorul drept îndoit, în lateral, spre dreapta. stânga. Avem activitatea mentală că atingem cu coapsa piciorului întins solul. Schimbăm picioarele. Repetăm fandările de trei ori, pentru fiecare picior. Tălpile picioarelor rămân pe sol.

8. Depărtăm picioarele la o distanţă mai mare de o lăţime de umeri. Ne întoarcem spre stânga. Punem mâna stângă cu plama în jos pe coapsa piciorului stâng, iar mâna dreaptă cu palma spre exterior pe coloană, în dreptul şalelor.

Fandăm pe piciorul stâng. Nu ne sprijinim în mâna stângă. Spatele este drept, vertical. Piciorul drept este întins.

Avem activitatea mentală că atingem cu coapsa piciorului întins solul. Schimbăm picioarele. Repetăm fandările de trei ori, pentru fiecare picior.

9. Depărtăm picioarele la o lăţime de umeri. Ne întoarcem spre stânga. Tălpile picioarelor sunt dispuse la 45 de grade faţă de direcţia picioarelor. Piciorul stâng este uşor îndoit, piciorul drept este întins. Punem mâna stângă pe coaps stângă, cu plama în sus. Rotim braţul drept ănainte, palma este îndreptată înainte. Ne oprim. Rotim invers braţul drept, palma este îndreptată înapoi. Ne întoarcem. Repetăm rotaţiile şi pentru braţul stâng.

Când trecem de la un exerciţiu la altul, ne putem opri un pic şi depozităm energia adunată în Xia Dan Tien.

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: