Pictura meditaţiei elixirului intern din dinastia Tang

de Dr. Jwing-Ming Yang

Această pictură a fost realizată în timpul dinastiei Tang (618-907d.C.) şi a fost revelată publicului de către daoistul Su Yun. Cultivarea elixirului intern Nei Dan este specificată foarte clar, deşi formalizarea doctrinei era doar la început. Tehnica elixirului intern pentru longevitate şi iluminare a fost adusă în China din India de DaMo (Bodhidharma) în timpul dinastiei Liang (502-557 d.C.). Cele două lucrări clasice Yi Jin Jing (Transformarea tendoanelor) şi Xi Sui Jing (Curăţirea măduvei şi creierului) au influenţat puternic societatea chineză de qigong.

Această pictură a fost revelată acum o mie de ani. Deşi apar o mulţime de discrepanţe şi probleme logice, structura fundamentală şi conţinutul sunt cât se poate de precise chiar şi astăzi. Dar când ne vom uita şi vom interpreta textul e bine să reţinem următoarele:

  1. Întotdeauna trebuie să rămâi sceptic şi să te întrebi ce anume ai văzut şi ai citit. Cugetă şi pune sub semnul întrebării sursa documentării tale. Atunci vei vedea mult mai clar. Dacă doar crezi tot ce ţi se oferă, vei fi uşor indus în eroare.
  2. Această imagine poate fi interpretată în multe moduri, aşa că ţine cont de toate aceste interpretări, şi bazează-te pe propria ta gândire, experienţă şi judecată.
  3. Cel puţin cinci texte au fost puse greşit pe imagine în mod deliberat. A. Palatul pilulei de nori (punctul Neiwan), care se referă la glandele pituitare şi pineale, este localizat în vârful capului. Ar trebui să fie localizat în centrul capului în spatele ochilor. B. Ieroglifele din stânga, din spatele gâtului, ar trebui să fie lângă rinichi în spatele coloanei, lângă ţesătoreasă. C. Ieroglifele din dreapta, din spatele gâtului, se referă la micul încălzitor de sub Xia Dantian-ul real, unde sunt localizate cele patru simboluri yin-yang. D. Ieroglifele de sub inimă ar trebui să fie deasupra Taurului de fier care cultivă pământul, ce simbolizează cultivarea energiei în Dantian. E. Ieroglifele de sub capul taurului ar trebui să fie lângă Moara de apă.
  4. Interpretările următoare se bazează pe înţelegerea mea actuală şi se pot schimba în viitor, astfel încât nu trebuie să vă bazaţi excesiv pe ele.

I.                    Fa Zang a spus: Foloseşte inima (mintea) şi punctul de vedere budist pentru a înţelege cele patru mari oceane (lumea). Atunci spiritul tău va atinge plenitudinea virtuţii tale, gradat şi lin.

Gan (templu budist) implică să foloseşti inima budistă pentru a judeca. Mu (ochi) înseamnă să vezi şi să observi. Atâta timp cât ai inima lui Buddha, vei avea un punct de vedere neutru, detaşat de a judeca ceea ce vezi.

Bai Hao (nenumărate raze minuscule albe) se referă la lumina spirituală emisă de al treilea ochi.  Wan Zhuan înseamnă moale, gradut, lin. Xu Mi este un termen daoist ce desemnează fiinţa spirituală în plenitudinea virtuţii sale umane. (Folosind aceste practici energetice din ilustraţie) vei fi capabil să-ţi cultivi caracterul până la plenitudinea virtuţii umane.

Ci Shi a spus: Odată ce spaţiul dintre sprâncene (al treilea ochi) poate emite frecvent raze albe mici, acesta poate să ajute la eliminarea suferinţei reîncarnării.

Cultivă continuu şi perseverent spiritul tău pentru a deschide al treilea ochi dintre sprâncene pentru a atinge iluminarea. Nenumărate raze mici de lumină spirituală albă vor fi emise din acest loc. Vei atinge primul stadiu de iluminare (stare Buddha) şi vei fi capabil să rezolvi suferinţa emoţională seculară, care apare din reîncarnarea recurentă.

II.                 Sunt concentrat pe a-mi cultiva propriul câmp în familia mea (corp). Acolo este o sămânţă spirituală care poate trăi zece mii de ani (longevitate).

Floarea sa este precum galbenul aur fără alte culori şi fructele sale sunt precum bucăţile de jad peste tot în jur.

Pentru a planta şi a cultiva, bazează-te pe Pământul din Palatul Central şi pentru a-l iriga bazează-te pe izvorul din Valea Superioară.

Când rezultatul atingerii marelui Dao este finalizat prin practică, vei deveni un nemuritor care trăieşte fără griji pe acest pământ.

Spiritul este precum o sămânţă, preţios ca aurul. Cultivă-l corect, astfel că îţi va permite să trăieşti mult timp. Când va fi cultivat şi când va aduce roade, îţi va face spiritul complet.

Pentru a-l cultiva bazează-te pe două lucruri. Prima dată, construieşte elixirul de qi în Palatul Central (Zhong Gong) sau Huang Ting  sau Xia Dantian-ul real. În al doilea rând cultivă spiritul în Valea Spiritului (Shen Gu) sau Niwan. Embrionul Spiritual sfânt conceput în Huang Ting reprezintă sămânţa iluminării spirituale. Cantitatea de qi din Xia Dantian-ul real asigură o viaţă fizică sănătoasă. Spiritul din Shang Dantian guvernează calitatea qi-ului ce se manifestă ca viaţă.

După ce cele două au fost cultivate, unifică-le în Xia Dantian-ul real. Aceasta se numeşte unificarea şi armonizarea shen-ului cu qi-ul (Shen Qi Xiang He). Acesta este scopul respiraţiei embrionare. Apa qi din Xia Dantian este condusă pentru a interacţiona cu Focul qi ce coboară din Zhong Dantian pentru a concepe Embrionul Spiritual în Huang Ting. Acesta este primul pas pentru atingerea iluminării spirituale. După atingerea iluminării, vei trăi ca un nemuritor în această lume seculară.

III.               Taurul de Fier ară pământul pentru a planta monezile de aur (33).

Copilul sculptor în piatră împleteşte monezile de aur împreună (20).

Xia Dantian-ul fals (la trei degete sub ombilic) este locul unde câmpul elixirului este arat (cultivat) şi unde cresc monezile de aur (energia qi). Pentru a creşte energia internă (pentru a aprinde focul) prin respiraţia abdominală (Fu Hu Xi), trebuie să ai multă răbdare şi perseverenţă la fel ca un taur de fier încăpăţânat.

Pentru a stoca qi-ul abundent (împletirea monezilor de aur împreună) ai nevoie de o inimă de copil, inocentă, liberă de constrângerile emoţionale (detaşare emoţională, dar nu insensibilitate). Copilul din zona inimii Zhong Dantian semnifică o minte pură şi inocentă. Sculptarea în piatră este o muncă foarte grea necesitând răbdare, necesară stocării unei mari cantităţi de energie internă.

Un singur grăunte de orez poate ascunde o lume, (10)

            Un încălzitor de jumătate de litru poate încălzi munţii şi râurile. (34)

Un singur grăunte de orez este foarte mic. Se referă la Palatul Pilulei de Noroi (Niwan Gong) unde are rezidenţa spiritul Shen. Păstrându-ţi spiritul acolo fără să fie distras de Xin-ul secular (mintea emoţională), vei reuşi să utilizezi acest Shen pentru a-ţi guverna viaţa. Corpul fizic este cerul şi pământul (Tian Di), ţara (Guo), lumea (Shi Jie) sau munţii şi râurile (Shan Chuan). Qi-ul este numit „oameni” şi spiritul este numit „regele”.

Micul încălzitor din Xia Dantian produce suficient qi pentru a hrăni munţii şi râurile (corpul fizic). Qi-ul abundent din Xia Dantian va suplini toate necesităţile corpului. Păstrează spiritul Shen în rezidenţa sa pentru a guverna calitatea manifestării qi-ului, ceea ce înseamnă calitatea vieţii.

Sprâncenele bătrânului cu păr alb ating pământul. (4)

Călugărul străin din nord cu ochi albaştri ţine cerul cu mâinile sale. (16)

Sprâncenele lungi şi părul alb se referă la o vârstă înaintată şi semnifică faptul că imortalitatea poate fi atinsă prin cultivare. Mâinile care ţin cerul înseamnă că limba atinge cerul gurii. Această tehnică provine de la DaMo sau Bodhidharma, care a fost un prinţ în India de sud. Şcoala budistă mahayana l-a considerat un bodhisatva, o persoană iluminată care a renunţat la nirvana pentru a-i ajuta pe alţii. Din datele datele istorice ar rezulta că s-a născut în 483 d.C. A sosit în Canton în 527 d.C. în timpul împăratului Wei Xiao Ming (516-528) sau Liang Wu (502-557).

Dacă cineva reuşeşte să înţeleagă tâlcul acestui mister, (5)

      dincolo de el nu mai este niciun mister. (5)

Acestea sunt secretele cultgivării spiritului. Înţelege-le semnificaţia, după care nu mai este nimic de înţeles.

IV.               În mod repetat şi continuu, pas cu pas repetă ciclul.

Pompa (moara de apă) întoarce apa şi o face să curgă spre Est.

Când fundul unui lac adânc de zece mii de măsuri poate fi zărit,

Atunci izvorul dulce va ţâşni din capătul munţilor de sud.

Huiyin este cavitatea secretă ce controlează manifestarea yin-ului şi yang-ului corporal. Din această zonă, vei conduce qi-ul pe traiectoria Focului (Micul Circuit Ceresc). Corpul tău este puternic şi sănătos, manifestând qi-ul în forma fizică.

Dacă vei conduce qi-ul în sus pe Meridianul de atac, vei intra pe traiectoria Apei, ce calmează corpul şi ridică spiritul.

Băiatul şi fata reprezintă Yin şi Yang, manifestându-se prin pomparea continuă a Morii de apă (Huiyin). Yin manifestă traiectoria Apei, în timp ce Yang manifestă traiectoria Focului.

Se spune că a existat o insulă în oceanul estic unde locuiau nemuritorii numită Peng Lai Xian Dao. Prin cultivare, poţi atinge nemurirea.

Mintea ta trebuie să fie limpede şi calmă precum un lac foarte adânc la care i se poate vedea fundul foarte clar. Asta înseamnă că nu eşti înlănţuit de emoţii şi spiritul tău este liber şi pur.

Odată ce mintea este calmă şi plină de pace şi spiritul clar şi focalizat, atunci saliva (izvorul dulce) este generată în gură, la sud de cap.

Texte scurte care conţin denumiri ale unor zone energetice.

Muntele cu nouă culmi (1).

Creştetul capului este numit vârful muntelui sau al cerului. Muntele cu nouă culmi se referă la creierul aflat în jumătatea superioară a capului. Creierul mai este numit Jiu Gong sau nouă palate.

Vârful culmii uriaşe (2)

Creierul din spatele capului, imediat în spatele zonei BaiHui.

Platforma spirituală obscură (3)

Bai Hui este zona unde spiritul iasă şi intră în rezidenţa sa.

Meridianul guvernor (6)

Unul dintre cele patru meridiane extraordinare yang care reglează qi-ul în cele şase meridiane yang primare.

Meridianul de concepţie (6A)

Unul dintre cele patru meridiane extraordinare yin care reglează qi-ul în cele şase meridiane yin primare.

Prelungirea vieţii (7)

Respiraţia embrionică condensează spiritul în Palatul pilulei de noroi (Niwan Gong), unde hormonii de creştere şi melatonina sunt produse de glanda pituitară şi pineală. Aceasta este cheia longevităţii şi nemuririi. Niwan este dispus greşit şi trebuie să fie în centrul capului.

Zona nemuririi (8).

La fel ca la (7).

Palatul pilulei de noroi (9)

Centrul capului unde glanda pituitară şi pineală sunt situate. Este considerat centrul Yin a manifestării yang a shen-ului şi rezidenţa shenului originar (yuan shen). Condensarea spiritului aici prin respiraţia embrionară produce hormoni, secretul longevităţii. Când acest centru este stabil şi sub control, manifestarea yang-ului poate fi elevată la un nivel incredibil fără a produce haos.

Rezidenţa yang-ului ascendent (11)

La fel ca (9).

Originea legii naturale de elevare spirituală (12)

La fel ca la (9).

Cavitatea culmii spirituale (13)

Numită Perna de Jad (Yu Zhen) de daoişti sau Naohu în medicina chineză. Qi-ul din această cavitate echilibrează pe cel din Tian Yan (ochiul ceresc sau al treilea ochi) numit Yintang în medicina chineză. Prin echilibrarea qi-ului la această poartă, al treilea ochi poate fi deschis. Aceasta este cea de-a treia poartă ce trebuie deschisă în meditaţia Micului Circuit Ceresc. În practică este la fel de preţioasă precum jadul. Deoarece ajută la deschiderea celui de-al treilea ochi pentru a ajunge la adevăr, este o poartă adevărată.

Adevărata poartă superioară de jad (14)

La fel ca la 13.

Înghiţirea mâncării (15)

Intrarea mâncării în corp. Când saliva este corect înghiţită cu sunetul En, sănătatea este menţinută şi un progres semnificativ este realizat în meditaţie.

Qi-ul urgent (17)

Acest qi este Kong Qi (din aer). În meditaţie trebuie să-ţi reglezi respiraţia pentru a fi profundă, înceată, lină şi naturală. Fără relaxarea corpului şi a minţii, gura va fi uscată şi respiraţia urgentă. Relaxând corpul şi mintea printr-o respiraţie corectă, va fi generată saliva.

Podul descendent (18)

Sub acest pod, saliva (apa cerească, Tian Chi Sui) este generată. Dacă este înghiţită corect, Qi  coboară şi întăreşte yin-ul, asigurând relaxarea corpului şi minţii în timpul meditaţiei.

În pagoda cu doisprezece etaje, sunt ascunse secrete (19).

Se referă la gât. Sunetul exprimă emoţiile, controlând qi-ul corpului. Sunetul Ha la expiraţie (de exemplu în timpul râsului) ridică spiritul şi conduce qi-ul spre exterior, întărind Wei Qi, energia de apărare. Sunetul Hen la inspiraţie (de exmplu în timpul plânsului) calmează spiritul, conduce qi-ul spre interior şi hrăneşte qi-ul măduvei, Sui Qi.

Stelele podului văcarului (21)

Podul uneşte Văcarul (Niu Lang) şi Ţesătoreasa (Zhi Nu), astfel încât embrionul să fie conceput. Acest pod este Xin (inima). Mintea aduce yin-ul şi yang-ul împreună ca să interacţioneze.

În cele cincizeci de regiuni, pasaje misteriose sunt ascunse (22)

Cincizeci de regiuni sunt vertebrele ascunse în coloana vertebrală (Meridianul de atac). Pasajele misterioase se referă la Traiectoria Apei (Shui Lu), care circulă în Meridianul de atac. Meditaţia pe acest canal este crucială pentru curăţarea creierului şi măduvei (Xi Sui) pentru iluminarea spirituală. Secretele sale au fost ascunse în mănăstirile budiste şi daoiste pentru mai mult de cincisprezece secole.

Spiritul vezicii biliare, Long Yao, înseamnă impunător şi strălucitor (23)

Acest spirit este asociat şi cu ficatul. Când se manifestă, ochii sunt strălucitori şi impunători.  Vezica biliară yang este cuplată cu ficatul yin.

Spiritul Plămânilor, Hua Hao, este completat din gol (24)

Este asociat cu nasul, care ia aerul (golul) şi umple plămânii cu viaţă.

Spiritul ficatului, Long Yan, conţine strălucirea (25)

Când ficatul este sănătos, ochii sunt strălucitori şi privirea pătrunzătoare.

Spiritul inimii, Dan Yuan, conţine şi menţine pe Ling (26)

Ţesătoreasa circulă şi întoarce fusul de tors (27)

Este vorba de cavitatea Huang Ting unde este conceput embrionul spiritual. Doamna se pregăteşte de naşterea copilului.

Spiritul rinichilor, Xuan Ming, conţine hrana pentru copil (28)

Rinichii sunt Rinichii Interni, iar organele genitale sunt Rinichii externi. Ei sunt legaţi între ei ca funcţie, fiind responsabili de reproducere şi hrănirea noii vieţi.

Spiritul splinei, Chang Zai, este ascuns în pavilionul sufletului (29)

Zhong Dantian (30)

Diafragma, sub inimă.

Cavităţile rezidenţei celor doi rinichi (31)

Sunt numite Shenshu, cavităţile Rinichilor. Prin ele, qi-ul rinichilor intră şi iasă în spate.

Xia Dantian-ul real (32)

Zona unde este acumulată energia internă. Menţine puterea şi sănătatea fizică. De aici, qi-ul este condus în sus prin Meridianul de atac (Chong Mai) pentru a hrăni creierul, a deschide al treilea ochi şi a atinge iluminarea spirituală.

Moara de apă a misterului yin-yang (35).

Moara de apă se referă la Huiyin. Prin controlarea cavităţii Huiyin, qi-ul poate fi condus pe traiectoria Focului sau pe cea a Apei. Această metodă de controlare a yin-ului şi yang-ului corpului a fost păstrată în secret în trecut.

Apa Kan curge în direcţie inversă (36)

Kan reprezintă apa în una din cele opt trigrame. Apa Kan se referă la energia care circulă în corp. Prin acţiunea de pompare a Huiyin-ului, apa Kan este condusă să hrănească creierul.

„Această ilustraţie nu a fost niciodată transmisă înainte altora, deoarece acest Dao (cale) al elixirului este atât de larg şi rafinat. Cei insuficient de înţelepţi nu vor fi capabili să obţină (cheia), de aceea este aşa de rar întâlnit în această lume. Din întâmplare am găsit această ilustraţie şi scriere în muntele Gao Song. Era atârnată pe un perete. Detaliile acestei ilustraţii sunt suprinzător de precise şi tendoanele, legăturile, vasele şi meridianele energetice sunt clar indicate şi interpretate. Fiecare din ele ascunde o cheie importantă în detaliile sale. Am privit şi am cugetat pentru o lungă perioadă de timp şi simt că am pătruns o parte din înţelesul ilustraţiei. Prin urmare, am început să realizez profund că Tu Na întregului corp este exact la fel ca substanţa şi nesubstanţa cerului şi pământului. Dacă cineva poate să şi-o clarifice şi s-o înţeleagă, atunci mai mult de jumătate din rezultatele necesare atingerii Marelui Dao a Elixirului de Aur vor fi deja atinse. Nu îndrăznesc să ţin acest secret doar pentru mine şi de aceea îl public entuziast astfel încât să fie răspândit către publicul larg.”

Copiat şi adaptat de daoistul Su Yun.

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: