Întrebare: legatura timp-măiestrie

Cat de mult conteaza anii de exersare pentru a ajunge la performanta în qigong?

Monica L.

Pentru a ajunge la performanta, as spune ca anii sunt importanti si nu sunt importanti 🙂 , si am sa va spun si de ce.
Din ceea ce am invatat la Scoala QilinGong unde sunt predate tehnicile de qigong ale Maestrului Lin Kai Ting, mi-am dat seama ca timpul este relativ si ca el chiar nu important atunci cand vrei sa faci ceva. Mai intai trebuie sa alegi pentru ce practici, fie ca practici pentru a reveni
tu la starea de sanatate, fie ca practici pentru a-i ajuta pe ceilalti. Acesta este primul pas.
In qigong-ul care l-am invatat de la Maestrul Lin Kai Ting, am invatat ca primul pas care trebuie sa-l faci este acela in care trebuie sa devii sanatos si sa duci o viata sanatoasa.
Al doilea pas in practica de qigong este acela in care iti dezvolti capacitatiile potentiale, latente ale corpului. Aici intervine acea „performanta” mentionata de Monica.
Noi o denumim „maestrie” sau „gong” (se citeşte „kung” ca în „kung fu”) . Maestria poate fi dobandita de fiecare dintre noi, pentru ca toti suntem la fel suntem fiinte umane. Imi amintesc de un curs al Maestrului in care domnia sa a
incercat sa desfinteze acest mit al maestriei, mit care spune ca se obtine foarte greu (maestria) sau chiar nu se poate obtine, decat de anumite persoane „alese” :). Domnia sa a spus ca fiecare dintre noi putem deveni maestrii, conteaza foarte mult ce facem in acest scop, adica in loc sa ne pierdem timpul poate ar fi mai bine sa ne „cultivam viata”.

Exista anumite conditii pentru a obtine maestrie, iar cea mai importanta este moralitatea. Daca aveti o virtute inalta cu toate aspectele sale: moralitate, compasiune, intelegere, respect, atunci puteti avea maiestrie in qigong.
Insa trebuie ca fiecare dintre noi sa nu cautam sa obtinem aceasta maiestrie, sa nu facem un scop din a obtine maiestrie, pentru ca maiestria vine automat la noi, atunci cand suntem pregatiti sa o primim. Maestrul spunea ca efectul de vindecare si maiestria sunt ca niste „efecte secundare” 🙂 ale practicii de qigong. Acestea vin negresit, insa nu trebuie sa le cauti cu mult ardoare pentruca nu le vei gasi.

Si acum am sa va spun despre legatura dintre timp si maestrie. Timpul este ceva relativ in cazul maiestriei.
Ratiunea noastra de multe ori cauta legaturi intre cele doua, insa daca am lasat-o deoparte am putea sa intelegem legatura.
Important este cum intelegi qigongul, cum intelegi exercitiile de qigong, cum intelegi invatatura dobandita.
Daca esti suficient de deschis, atunci poti primi invatatura.
De asemenea, la fel de importanta este si perseverenta.

Eugen Ţurlan

Senzatia mea este ca de fapt conteaza fiecare zi, fiecare ora, fiecare gand –  si ca de fapt importanta e continuitatea – tin minte ce ni s-a spus la curs referitor la faptul ca seara ne culcam respirand qigong (prin toti porii corpului) si dimineata ne trezim ca si cum CHIAR am exersat toata noaptea.
Am intalnit la 2 persoane exprimari foarte plastice in legatura cu acest lucru: prima persoana spunea sa mentinem ‘oala’ chiar si la foc mic facand mereu ceva, cealalta facea comparatia intre miscarea energiei in corp cu ‘vânturarea’ verzei puse la murat, pentru a se pastra limpede…(gospodinele stiu de ce…)

Claudia Georgescu

Aceasta întrebare este de actualitate. Dumneavoastră ce părere aveţi? Comentaţi pe blog.

 

Lasă un răspuns

