O diplomă simplă

(de pe site-ul Mitzisor)

E foarte greu sa va vorbesc despre lucrurile foarte apropiate de sufletul meu. E si mai greu sa povestesc despre taine, despre miracole si renastere fizica ori spirituala. Pentru ca de fapt despre miracole, nu ar trebui adunate cuvinte prea multe, nu ar trebui insiruite imagini cu scop demonstrativ, ci doar ar trebui sa credeti ca exista si sa le primiti in propria viata. Avem cu totii prea mare nevoie de ele …
Am adunat in viata mea destule diplome diverse, dar una singura a calatorit acum cu mine in Vienna si ma priveste zilnic de pe fereastra: „Qigong-ul benefic sanatatii si intelepciunii, benefic insasi vietii”. E o diploma simpla, pentru care nu a trebuit sa rezolv probleme, sa imi pun mintea la contributie sau sa fiu in competitie cu cineva. A trebuit doar sa particip la un curs de initiere, sa ascult si sa simt, sa nu judec ci doar sa cred si sa ma incred in ceva mult mai presus decat mine.

Qigong-ul nu a aparut in viata mea dintr-o intamplare, si nici nu e ceva ce l-am acceptat complet si din prima, pe care sa-l fi asimilat complet in existenta mea atat de limitata in timp si in spatiu. Din 2005 si pana acum, am fost de trei ori la cursul de initiere, de doua ori in tabara pentru avansati, am invatat si uitat doua din exercitiile cele mai stravechi de Qigong si de baza ale scolii careia ii apartin, si totusi inca nu am inteles si nu am aplicat mai nimic din aceasta „stiinta a vietii”, aparuta cu mai bine de 7000 de ani in urma in China stra-stra-veche. Dar stiu sigur e ca Qigong-ul mi-a schimbat viata in bine si ca nu pot sa ii neg importanta definitorie din viata mea.
Va spuneam ca Qigong-ul e in primul rand o taina, si chiar daca in prezent tehnicile ei nu mai sunt secrete, ele pot sa ne ramana la fel de secrete ptr sufletele noastre de occidentali incuiati, chiar daca ne straduim suficient de mult sa copiem miscarile, sa citim cartile si sa ne uimim sincer in fata realizarilor tehnicilor martiale sau ale medicinii traditionale chineze. Oricat de mult as povesti eu despre ce este Qigong-ul, la ce poate ajuta, la efectele imediate asupra oamenilor uneori extrem de bolnavi pe care i-am vazut venind la cursul de initiere, impinsi de boli uneori incurabile si care apoi se vindeca miraculos intr-o saptamana de energie benefica, secretul ramane la fel de nepatruns si taina nu se dezvaluie cu usurinta neavenitilor. De aceea, nu intentionez sa va conving de nimic, eu chiar cred ca Universul singur ne va atrage pe fiecare din noi spre a-si implini propria viata. O vorba spune: „Cand elevul este pregatit, soseste si Maestrul”.

Master Lin Kai Ting

Miracolul meu e legat de existenta unui Maestru autentic de Qigong in Romania. Maestrul Lin Kai Ting e o taina in sine, prin faptul ca poate fi un exemplu de bunatate, de armonie si de intelegere superioara de atatia ani si pentru atatia ucenici. Daca il privesti sau il asculti si daca mai ales simti cum emite energie pozitiva asupra ta, e imposibil sa nu intelegi bunatatea si iubirea nemasurata pentru oameni cu care te inconjoara de fiecare data. Sufletul lui e pur si ramane neschimbat indiferent la timp si la faptele oamenilor din jur. El se bucura din nou si la fel de tare pentru fiecare noua persoana care il priveste prima oara, incercand sa inteleaga cum Qi – energia si Kung – maiestria se imbina pentru a elimina bolile si a prelungi viata oamenilor. El e fericit cu adevarat la fiecare realizare a noastra, fericit in egala masura la fiecare miscare corecta pe care o reusim sa o facem, cat si la vindecarile miraculoase ale noilor sau vechilor participanti la curs, pe care ii roaga sa ii spuna ce au simtit.
Master este cel pe care nu l-am vazut niciodata trist, niciodata suparat, pe care nu l-am auzit niciodata plangandu-se de nimic, care nu ne-a certat niciodata si care ne-a invatat intotdeauna numai de bine. Daca il privesti, daca il asculti si mai ales daca incerci sa ii simti energia care te patrunde si care iti vindeca sufletul si corpul in egala masura, ai certitudinea ca poti fi si tu mai bun, capeti increderea ca esti pe drumul cel bun in cautarea sensului vietii si intelegi cat de importanta e taina asta a Qigong-ului datator de sanatate fizica si mentala.
Ca sa inchei, o sa va daruiesc cateva din cuvintele Maestrului meu: „Daca vrei sa castigi, trebuie mai intai sa daruiesti. Obtii prin a darui. In aceasta lume, nimic nu este real. Oamenii sufera pentru ca ei considera lucrurile sau situatiile ca pe ceva real. Bunastarea materiala nu repezinta scopul final in viata unui om. Pentru viata este mai important sa fii sanatos. Trebuie sa te trezesti si sa te intrebi ce faci cu viata ta. Cel mai important lucru pentru viata ta este fericirea. Tehnica Qigong creaza o stare de armonie interioara care iti daruieste o fericire autentica, iar fericirea produce sanatate, cea care aduce longetivitate. Deci e important sa fii fericit … „

Lasă un răspuns

