Ba Duan Jin sau Tehnica Brocartul de Aur (V)

(de pe site-ul Qilingong Oradea)

de Carmen Şerbescu

VAI, NU SE POATE! Câte episoade mai are acest serial cu Brocartul?

Vă voi linişti. Nici o mie de cuvinte nu pot înlocui un minut de practică. Deci vă invit să veniţi la Curs, învăţaţi-l, începeţi să vă faceţi un obicei zilnic în a practica, şi-atunci o să aveţi propria percepţie despre Brocart, veţi ştii mai multe decât poate oricine să vă spună.

Ce m-am gândit eu să împart cu voi sunt impresiile altora despre Brocart. Ce au simţit alţii practicând Brocartul.

Să nu mai lungim vorba, să vedem cine, ce ne împărtăşeşte:

dintre studenţii de la Kinetoterapie – (numele lor va apare sub formă de iniţiale la sfârşitul fiecărei relatări) – care tocmai au terminat un curs de Brocart la Oradea cu d-na prof. Carmen Şerbescu:

Prin exersarea exerciţiilor din Brocart simt o stare de relaxare, de linişte interioară, de concentrare.P. C. T.

La începutul exerciţiilor cu ochii închişi, simt că există unele probleme de echilibru şi de stabilitate, dar în timp ce exerciţiile se aprofundează simt că se descarcă energia, mă eliberez, muşchii se întind, se relaxează. Tot în acest timp, în momentul exerciţiilor, am observat că îmi îmbunătăţesc atenţia, controlul minţii şi coordonarea, iar la finalul exerciţiilor mă simt mai uşoară. F. C.

Eu după efectuarea Brocartului, am simţit relaxare, pe moment am uitat de problemele personale, am încercat să mă concentrez la senzaţii. La sfârşit am simţit o detensionare în muşchii spatelui, braţelor, coapselor, coloanei vertebrale şi în articulaţii. Şi o „oboseală” plăcută în întregul corp. G. T.

… mă detensionez, relaxez, mă purific de gândurile negative, probleme iar simţurile mele se amplifică odată cu începerea exerciţiului. … oamenii ar trebui înştiinţaţi că există astfel de terapii. Nici eu nu am ştiut că există aceste tipuri de exerciţii cu asemenea beneficii şi efecte. … Vă mulţumesc că ne-aţi învăţat ceva util şi bun. R. M.

În timpul exerciţiului Brocart, am simţit că mă liniştesc, simt o senzaţie de calm şi de pace. Simt cum circulă sângele în membrele inferioare şi superioare, cum îmi circulă în cap şi în trunchi. … Cel mai mult îmi place încheierea Brocardului când cultivăm energia din univers pentru că în timpul închiderii ochilor am în faţa mea o imagine a universului şi că stau chiar în mijlocul acestuia. … În viitor am să-l practic în continuare Brocartul pentru că simt beneficiile pe care le oferă. … M. M.

… la început mă gândeam că nu mă ajută la nimic, pe parcurs mi-am dat seama că mă ajută să elimin oboseala cu care veneam la cursuri. După executarea celor 8 secţiuni de Brocart, îmi simt corpul mai uşor, mintea mai limpede, musculatura este mult mai relaxată. Repetând de mai multe ori, devii din ce în ce mai atras de ceea ce faci, dar creşte în acelaşi timp şi mobilitatea. Eu cred că cel mai important lucru e să înlăturăm grijile şi tensiunile din mintea noastră atunci când practicăm această tehnică şi să lăsăm mintea şi corpul să lucreze singure. Făcând asta am simţit cum un val de căldură îmi cuprinde întreg organismul. Chiar şi durerile ce le am la nivel lombar au dispărut sau se simt doar foarte puţin. ..Un sfat: Dacă aveţi şansa să practicaţi această tehnică, nu o pierdeţi. Vă va ajuta să descoperiţi foarte multe. M. P.

… la finalul secţiunilor de Brocart, m-am simţit mult mai relaxată și liniştită. Într-adevăr am gândul mai limpede. La începutul şedinţelor, nu am crezut că va avea un efect atât de pozitiv, dar pe parcurs ce am început să exersez, a început să-mi placă şi să văd lucrurile altfel. Îmi dă o doză de energie, încredere şi mă simt plină de viaţă. … Este o tehnică ce merită practicat de toată lumea, inclusiv mine. B. K.

… Brocartul, chiar dacă nu din prima clipă, dar treptat şi cu concentraţie maximă, am simţit calm şi linişte, de plutire, care persistă şi 2-3 ore după practică. Am de gând să fac un obicei din asta. M. E.

Când am văzut prima oară setul de exerciţii Brocart, mi s-a părut foarte complicat şi am crezut că nici nu se poate memora. După ce am început să-l exersăm pe secţiuni, a început să-mi placă. După câteva exersări şi străduire, exerciţiile decurgeau tot mai bine şi am reuşit să simt energia pozitivă, o destindere a întregului corp fizic şi mental: tălpile le simţeam înfipte în pământ şi uneori aveam senzaţia că-mi arde pământul sub tălpi. Între cele două palme am simţit când o senzaţie de rece, când o senzaţie de „opozabilitate”, ca între doi magneţi cu aceeaşi polarizaţie. … Mi se pare o metodă deosebită pentru a ne menţine sau îmbunătăţii condiţia fizică şi pentru a ne încărca cu energie pozitivă, pentru a avea puterea de a reîncepe ziua de mâine. A. A.

Prin aceste exerciţii am învăţat să mă cunosc mai bine, atât la interior (energia) cât şi la exterior, să-mi simt propriul corp, să devin conştientă de el. … Nu demult am avut dureri la nivelul cervical şi la umeri din cauza unei poziţii incomode în timpul somnului, dar lucrând pe aceste exerciţii, durerile au dispărut şi nu mai am aceea stare de disconfort. Mă bucur că am învăţat aceste exerciţii deoarece când mă simt obosită, supărată, încărcată cu energie negativă, reuşesc prin Brocart să le îndepărtez, să mă curăţ şi să mă încarc cu energie proaspătă…. B. L.

În timpul exerciţiului simt o relaxare aproape totală în special în zona abdomenului (organelor interne) şi a cefei. Brocartul mă ajută foarte mult  în special la problemele gastro-intestinale, să nu mai am balonări şi ameţeli atât de des. Mereu,în timpul exerciţiului şi după terminarea lui, am o senzaţie de uşurare, de linişte interioară, simt cum picioarele îmi sunt mai uşoare, simt că sângele circulă mai bine, nu mai am aceea senzaţie greoaie. Simt cum corpul este mai drept, că toracele este mai mare adică că pot să iau aer mult mai mult ca înainte…. B. F.

Fiind un împătimit al artelor marţiale şi crezând în energia chi, în urma practicării Brocartului, … am observat şi am simţit cum corpul meu îşi echilibrează energiile, … la finalizarea fiecărui set de exerciţii, aveam o stare de bine, atât psihic, cât şi fizic. Acest set de exerciţii, Brocartul, te ajută să te deconectezi de la problemele de zi cu zi, de la stresul şi tensiunea psihică acumulată în timpul zilei. P. G.

E prima dată când am experimentat pe propria mea piele un astfel de exerciţiu cum este Brocartul. … după terminarea exerciţiilor n-am simţit oboseala, eram mai viguros. B. A.

Ce am simţit eu prin practicarea acestor exerciţii, a fost o relaxare profundă a musculaturii, scăparea de o stare pe care o am zi de zi, eliminarea energiei negative din organism. La final  mă simt mai bine, mai relaxat, am o stare plăcută plină de energie şi tot ceea ce fac pe urmă parcă le fac cu mai mult drag şi din plăcere. Aş recomanda la oricine care ar vrea să scape dn stresul de zi cu zi  care se adună, să practice acest exerciţiu. G. B.

În timpul practicării am simţit o linişte interioară şi o pace sufletească pe care nu am găsit-o în activitatea de zi cu zi. Am încercat prin nenumărate modalităţi să ameliorez durerea de umeri şi spate şi nu am reuşit. După  practicarea celor 8 exerciţii am simţit o uşoară alinare a durerii la umeri şi sunt sigur că dacă aş fi practicat în fiecare zi, efectele ar fi fost mult mai mari. Brocartul m-a ajutat şi în concentrarea zilnică în alte activităţi. … Şi nu în ultimul rând, m-a ajutat să trec de la o viaţă agitată la una liniştită şi mult mai calculată. H. M.

… Făcând exerciţiile, am simţit că nu sunt obositoare, nu sunt sacadate, dimpotrivă sunt continue, chiar ca o apă curgătoare şi au un efect calmant şi relaxant. … Exerciţiile creează o armonie dintre minte şi corp. F. H. P.

Qigong-ul ar trebui să facă parte din viaţa noastră, a tuturor. Părerea mea este că, făcând aceste exerciţii, practicându-le, devenim mult mai relaxaţi şi mai calmi. Corpul, mintea noastră se relaxează, totul din jurul nostru este calm, închidem ochii şi lumea este a noastră. … Mi-au plăcut aceste exerciţii şi aş vrea să le practic în continuare! Mulţumesc! M. A.

Brocartul îmi relaxează corpul, gândurile sunt departe în univers. Devin mai calmă, liniştită, simt căldură în palme, în picioare şi în inimă. A. K.

…la partea din Brocart specifică, am simţit degajarea coloanei vertebrale mai ales la nivel cervical unde se adună cea mai multă tensiune. Am simţit gâtul, capul mai uşor, ab dispărut durerile de umeri. Am simţit o revigorare, creierul oxigenându-se şi având o capacitate mai mare de concentrare. De când practic zilnic aceste exerciţii, după o zi de muncă istovitoare, seara simt că capul se înnoieşte şi somnul este liniştit, odihnitor. Dimineaţa sunt plină de energie, pregătită pentru o nouă zi minunată. Personal am obţinut o creştere a mobilităţii, în special la membrele inferioare şi la coloana vertebrală (unde era deficitară) şi de asemenea rezistenţă şi vitalitate. F. A.

… în timpul executării Brocartului, am simţit multe lucruri, atât fizic cât şi psihic. Lucrurile însă nu se opresc aici, efectele acestor exerciţii le-am simţit şi după, în timpul zilei şi chiar al nopţii.

Pentru început, în timpul executării acestor exerciţii, d.p.d.v. fizic am simţit cum întregul meu trup a lucrat. Marile grupe musculare şi nu numai au fost puse în funcţiune, circulaţia, inima, principalele organe, sistemul nervos. În ceea ce priveşte marile grupe musculare am simţit cum acestea se contractă, cum fiecare parte a corpului meu a fost pusă în mişcare, însă, ceea ce este cel mai important, consider eu, fără să obosesc, din contră m-am simţit gata „să mut munţii din loc”, să înfrunt lumea cu pieptul înainte, gata de a fi mereu în mişcare.

Circulaţia sanguină este un alt sistem care a fost pus în mişcare şi pe care l-am simţit în timpul exerciţiilor. … Mă refer la o problemă a mea la nivelul piciorului, mai exact faptul că deseori îmi amorţesc ultimele trei degete. Atunci când practic aceste exerciţii, simt o eliberare şi senzaţia de amorţeală dispare. Totodată a început să mi se încălzească picioarele şi mâinile, eu care am probleme uneori şi în sezonul cald.

La începutul acestor exerciţii inima îmi bate cu putere, treptat însă parcă intră în ritm împreună cu respiraţia. Consider că aceste exerciţii influenţează activitatea inimii. Deseori am palpitaţii, sau aveam, în ultimul timp nu le-am mai simţit, ceea ce este o mare uşurare pentru mine, deoarece tindeam să mă stresez atunci când acest lucru se-ntâmpla, ba chiar şi ritmul respirator mi se deregla. …

În timpul acestor exerciţii m-am simţit liniştită. Pentru mine e încă un paradox cum aceste exerciţii mă întăresc d.p.d.v. fizic, iar psihic mă liniştesc, mă relaxează, mă ajută să privesc cu calm în jurul meu şi în mine. Deşi, înainte nu credeam în energie şi în puterea ei, consider că aceasta există, altfel nu-mi explic de ce îmi ardeau mâinile, şi de ce de multe ori curentez. Linişte şi pace, într-adevăr simţi în interiorul tău; ceilalţi nu mai există, eşti doar tu cu tine, doar în biserică am mai simţit acest lucru.

Am simţit efectele acestor exerciţii pe parcursul zilei; nu-mi mai este somn, iar problemele mele cu tractul intestinal şi constipaţia au trecut mult mai uşor şi mult mai ieftin, şi fără Colon Help, care a costat o căruţă de bani şi care are un gust oribil şi nu poate fi consumat.

În timpul nopţii, ce am simţit? Am putut dormi, fără să aştept ora 2-3 noaptea, iar dimineaţa am reuşit să mă ridic din pat fără obişnuitele 2-3 cafele.

Acestea au fost efectele imediate, sper ca, aşa cum scrie în curs, după 100 de zile de practică să fiu schimbată, nu ştiu ce aştept, poate o viaţă nouă, sau mai bine zis eu o persoană nouă, mai echilibrată, mai împlinită, mai liniştită. B. R.

Sper că aceste mărturii vorbesc de la sine. Vă las să trageţi voi concluziile.

Lasă un răspuns

